AZ LAF, ÇOK İŞ

Polimer kil ağırlıklı, pek çok şeyin resimlenmiş yapım aşamalarını bulabileceğiniz bir blog olmasına çalışıyorum.
Internet kullanmasını bilene, açık bir okul. Pek çok hobim var ve ben bu konuda oradan çok yararlanıyorum.
Bu blog aslında biraz da borç ödemek için. Ben epey yol aldım, şimdi yeni başlayanlara da ben faydalı olayım istedim. Deneyimli arkadaşlar da blogumu severlerse, onlarla da fikir alış-verişinde bulunmak, kadayıfın kaymağı olacak :)

4 Haziran 2012 Pazartesi

BİLİN BAKALIM BU NE?

Bilin bakalım bu ne? Hile yapmak yok hemencecik aşağılara bakmayın.

Önce tahminlerinizi görelim......
Açıklamadan önce sizi oyalamak için ender yakalanabilen pozlarımızdan birini koyayım. Öyle kolay kolay kucağa gelmez Uyku Bey. Kedimiz var, kucağımızda kedi sevmeye hasretiz.


Hihhihiii, bu kadar oyalama yeter mi?
Efendim gördüğünüz o ucubik şey benim makarna makinasının iç organları.
Yeni alındığı zamanlarda dişlilerin arasına fazla yağ mı dökmüşlerdi nedir, iki çevirince silindirlerin kenarlarından siyah siyah yağlar çıkar, killerimin canına okurdu. Artık neredeyse sizin de arkadaşınız olan, sevgili dostum Kurtuluş "ben bunun içini açıp temizleyeyim" demek gafletinde bulumuş, makinayı sökmüştü. Eli çok yatkındır. O da bizden yani.
Sökmek kolay da, monte etme zamanı gelince, aklı kaçmasın diye kafasına şapka takmıştı. Ama sonunda başarmıştı.
Bir ara denemek için aldığım kil çok kötü çıkmış, makineden geçirince, önemli bir miktar sıvaşıp, makinamın içine sızmıştı. Her kullanımda taşanları temizlemekten fenalık geldi. Ucundan kıyısından sökmeye çalıştım, gözüm yemedi. O arada bir de vidayı tam sıkıştıramamışım ki, geçenlerde düşüverdi. 
Tam o zamanlarda tataaam Kurtuluş geldi İzmir'den. En şirin halimi takınıp, düşmüş vidayı gösterdim. Hallederiz dedi. Eh yüz bulmuşum kaçırır mıyım, "içi de temizlenmek istiyor" dedim. Tamam onu da hallederiz dedi. Belli, önceki tecrübeyi unutmuş :))) Kih kih kih Çok kötüyüm, hatırlatmaaaam.
Tam yine keçilerini kaçırmak üzereyken "geçen sefer -bunu bir daha asla açmam, açmak gerekirse git yenisini al- demiştin dedim" Terliği kafama yememek için önceden siper almıştım tabii :))))
Ama benim becerikli arkadaşım sonunda yine tek parça ve kullanılır hale getirdi. Gerçi 1 saatini filan aldı ama, Haluk ve ben kahve sigara takviyesiyle kendisine destek olduk.
Veee huzurlarınızda içi dışı pırıldamış makinem.


17 yorum:

  1. Bu aletten bende yok:( ravioli yani mantı yapan aparatı vermedikleri için almamıştım:)) bu yüzden bilemedim cevabını ammaa bildiğim bişi var ki büyük konuşmamak gerek:)) Hem fena mı pratik yapmış oldu arkadaşın 3. de daha az zorlanacak daha kısa zamanda parçaları bir araya getirecek:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazını Kurtuluşa göstermem lazım Fiamma :)))
      Bu en uyduruk cinsten olanı. aparat maparat hak getire. Eh kilden ravioli yapmayacağıma göre yeter de artar :)

      Sil
  2. Hadi bakalım yeni şeyler bekliyoruz şimdi..bahanen falan da kalmadı artık...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa değil mi Nefise'ciğim. Bunu da fena açık vermiş oldum :))

      Sil
  3. Aklı kaçmasın diy şapka takmak ha:)) Çok sevdim bunu.
    Bu arada Uyku beyde bizim minnoş huyundan demek. Kucağıma alabilmek için beni ısırmasına razı oluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amaaan maymun bunlar Lale'ciğim. Sabah keyfimiz de olmasa bir öpücük için yerlerde sürüneceğiz :)
      Senin kara böcük'ten haber var mı?

      Sil
    2. Yok, bir sorun olsa ararlardı ama iyidirler.

      Sil
  4. Ben de yeltendim ama sevgili Kocam dağıtırsan toplamam dedi, anında bıraktım zaten bu işlerde kötüyüm yap boz bile yapamıyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman Sevda'cığım aman dikkat et. İçindeki yayları yerine takmak pek zor. Mutlaka 4 el birlikte çalışmak zorunda.

      Sil
  5. pırıl pırıl olmuş. yapanın ellerine sağlık.
    sizin destek olma tarzınızı tuttum ben:)
    yemek defterimi sormuştunuz nerede diye, yayınladım:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemmen geldim Asortik'ciğim. Ve de çoook beğendim defterini.
      Kızlaar Asortikin bloguna bakın, bir yemek defteri süslemiş, bayılacaksınız.

      Sil
  6. Eh gıcır makinanızla artık döktürürsünüz. Siz başlayınca ilham bey,esin hanım,fikir efendi dayanamayıp nasıl gelecekler şöyle yap, böyle daha güzel olur filan diye.Diiilmi ama.Bu arada uyku pek bi memnuniyetsiz görünüyor.Bizim kedimiz de kucak manyağıydı, yapış yapış kucak olmadan uyumuyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabiha'cığım, düşünüyorum da, acaba örümcek ağı makineye zarar verir mi? :))
      Daha önce yaptıklarımın montajlarını bitirmeden zinhar kullanmayacağım. Tamamlama safhasını sevmiyorum, birikince de iyice canımı sıkıyorlar.
      Bu gün iki tanesini bitirdim, akşam yayında :)

      Sil
  7. Ben çok düzenli ve malını çok dikkatli(!) kullanan bir insan olduğum için hiç bozmadım, tabii kocam da tamir etmek zorunda kalmadı. Makinenin barsaklarını görmediğim için tanıyamadım:))
    Demek senin mıncık kucakta oturmuyor. İki lokma zevki çok görüyor ha? Kerata bunlar, parmaklarında oynatıyorlar bizi:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aferin sana Nedret'ciğim :) Benim koca makine parçalansa dokunmaz vallahi. Sevmiyor öyle işler yapmayı.
      Mıncıkın şımarıklığından illallah yani. Masajdan sonra metazori alıyorum kucağıma, hoşlanıyor, ama bir şartla, oturmak yok. Ben ayakta, O kucakta istediğim kadar mıncıklayıp öpebiliyorum. Mırıldanıp duruyor. Oturduğum anda da söylene söylene gidiyor. Gece yatış, sabah uyanış keyifleri de olmasa, hepten yanmışız.

      Sil
    2. Hmm.. demek elimdeki fimoları çalışacak olsam benim makine hiç dayanmayacak. O kadar hunharımdır ki bu konuda. Ama şimdi kendi sırasını uslu uslu bekliyor bir kenarda.
      Akrep burcuyum ya.. evde benden daha kral birini asla istemediğimden kedi besleyemiyorum. Bir ipte iki cambaz oyanamaz di mi ya... Köpeklerimize gelince, her biri azman 5 adet kangal.. Tabii ki evde olmaları mümkün değil. Bahçede kir pas içinde en doğal halleriyle yaşıyorlar. Ancak tulumumu giyinip banyo öncesi onlarla taklalar atıyor sonra da soluğu banyoda alıyorum. Doğal olarak da TV başında kucaklaşabileceğim 'bir kedim bile yok'. Zaten Kangallar kediyi kesinlikle canlı bırakmaz. Küçük bir köpeğim olsun istedim. Keskin , kangallar onu da bırakmaz dedi. Vazgeçtim. Öyle işte...

      Sil
    3. Yok yok bahane arama kendine GÜlsüm'cüğüm. O Fimolar çıkacak ortaya, çalışılacak ve de pek güzel şeyler olacak. Makine gayet dayanıklı, bozulmuyor, fakat bazen içine kil sızarsa temizlemek gerekiyor.
      Kangaaaaal. Canlarım, nasıl severim o akıl fıçılarını. Bir arkadaşımın vardı, 7 aylık filandı. Nasıl boğuşurduk onunla. Sonunda üç beş yerim morarırdı ama, keyiften acısını hissetmezdim.
      Ah bir boş vaktinde resimlerini çeksen de görsek. Uzaktan da olsa o 5 tane koca buruna birer öpücük gönderiyorum.

      Sil

Hoşgeldiniz. Bir merhaba demeden gitmezsiniz değil mi?