AZ LAF, ÇOK İŞ

Polimer kil ağırlıklı, pek çok şeyin resimlenmiş yapım aşamalarını bulabileceğiniz bir blog olmasına çalışıyorum.
Internet kullanmasını bilene, açık bir okul. Pek çok hobim var ve ben bu konuda oradan çok yararlanıyorum.
Bu blog aslında biraz da borç ödemek için. Ben epey yol aldım, şimdi yeni başlayanlara da ben faydalı olayım istedim. Deneyimli arkadaşlar da blogumu severlerse, onlarla da fikir alış-verişinde bulunmak, kadayıfın kaymağı olacak :)

30 Ağustos 2014 Cumartesi

ESKİ YAPIM, YENİ YAYIN :)

Misafir odasındaki gömme dolabın kulpları ikide bir düşüyor, vida yeri yalama olmuş. Oraya bir iyilik düşünürken daha önce yaptığım bir çalışma aklıma geldi.
Bu çoook eski bir çalışma. Acemilik dönemlerine ait. Antredeki palto-ayakkabı dolabına yapmıştım. Sonra taşındık, orada bıraktım. Fikir olsun diye yayınlayayım dedim. Nalburdan aldığım sert plastik gibi bir şeyler, ucuz kulplardı. Fırında da hiç bozulmadılar.



15 yorum:

  1. hayata renk katmak bu olsa gerek ,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Merhaba nihal hanım yaptığınız tüm çalışmaarınızı çok beğeniyor bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum.Oldukça amatör biri olarak polimerle ilgileniyorum.Müsaadenizle bir şey sormak istiyorum.Geçenlerde kavanoz boyamıştım kapağını polimerle kaplayıp ve bir fiğür oturtup fırınladım o tamam kavanozu da anamelle boyayıp polimerden puantiyeler yaptım fırınladım.Sonra çıkardığımda bu puantiyeler kavanoza sabitlenmişti.Metal şeyleri çiğ hamura oturtup fırınlayınca sonrasında ayrılıyor da cama nasıl sabitlendi yani başka bir çalışmada cama figür yapıştırırken herhangi bir yardımcı malzeme kullanmalımıyım yoksa kendiliğinden sabitleniyor mu siz çok başarılısınız polimer hakkında birilerine sorup öğrenmek çok zor sizden başka sorabileceğim blogger da yok lütfen zaman ayırırsanız çok mutlu olurum sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ezem Hanım,
      Polimer kil genellikle cam metal gibi yüzeylere önce yapışmış gibi olsa da, sonradan ayrılıyor. Bahsettiğiniz çalışmanızda enamel boya üzerine yapıştırdığınız için sabitlenmiş olabilir. Ama eğer cam, metal, plastik vs gibi malzemeler üzerine direk çalışılacaksa, mutlaka yapıştırmak gerekiyor. Ben dekorasyonu yaparken yapıştırıp, sonra fırınlıyorum. Yapıştırıcı olarak da çok berrak ve kuvvetli olduğu için Diamond Glaze kullanıyorum. Aslında fırınlanmaya dayanacak şeffaf herhangi bir yapıştırıcı da kullanılabilir.

      Sil
  3. Bir sorum daha var bir çalışmanızda çakmağın üstüne aliminyum folyo sarıp polimer kaplamıştınız çakmak plastik fırınlayınca erimiyormu hangi malzemeleri kaplayabiliriz polimerle.şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sert plastikler fırına dayanıyor. Zaten çok yüksek ısı kullanmıyoruz, o nedenle pek çok malzemeyi kaplamak mümkün. Cam, seramik, porselen ve o çakmak gibi malzemelerle çalıştım, sorun yaşamadım. Deneme yanılma yöntemi :))) Bence tereddütlü olduğunuz malzemeyi, üzerinde çalışmadan atın fırına, 110 derecede 30 dakika bekletin derim. Ama dikkat etmek gereken şey, cam, porselen gibi malzemeleri fırından çıkartırken dikkatli olmak. Fırının ağzını açın bırakın içinde soğusun.

      Sil
    2. Nihal hanım çok teşekkür ederim zaman ayırıp yanıtladığınız için, genelde deneme yanılmayla ve sizin bloğunuzu didikleye didikleye öğrenmeye çalışıyorum.Tüm işlerinizde kolaylıklar diliyorum sevgiler...

      Sil
    3. Rica ederim Ezem Hanımcığım. Faydalı olduysam,ne mutlu bana.

      Sil
  4. Ne kadar hoş olmuşlar, ellerinize sağlık Nihal hanım. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. çok güzeller nihal hanım:)) elinize saglık..

    YanıtlaSil
  6. Renk uyumu harika...
    Nihal hanım ben de bloğuma bekliyorum...

    YanıtlaSil
  7. ahh bayıldım bu kulplara.çok güzel olmuşlar..

    YanıtlaSil
  8. Türkan Hanım, Alanay'cığım, bu geç cevap için utanarak özür diliyorum ve çok teşekkür ediyorum. Bloga uğrayamaz oldum. Çok fenayım beeen. Affettiniz dimiiii :))) (Şirin gülüş çalışması)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz. Bir merhaba demeden gitmezsiniz değil mi?