AZ LAF, ÇOK İŞ

Polimer kil ağırlıklı, pek çok şeyin resimlenmiş yapım aşamalarını bulabileceğiniz bir blog olmasına çalışıyorum.
Internet kullanmasını bilene, açık bir okul. Pek çok hobim var ve ben bu konuda oradan çok yararlanıyorum.
Bu blog aslında biraz da borç ödemek için. Ben epey yol aldım, şimdi yeni başlayanlara da ben faydalı olayım istedim. Deneyimli arkadaşlar da blogumu severlerse, onlarla da fikir alış-verişinde bulunmak, kadayıfın kaymağı olacak :)

18 Şubat 2012 Cumartesi

ÇOK SEVİNDİM ÇOOOOK

Kanada'ya gönderdiğim Nilüfer Kolye yerine ulaştı.10 Şubat Cuma günü PTT'ye KÜÇÜK PAKET kaydıyla teslim ettim. Sahibi 17 Şubat'ta teslim almış ve beni çok mutlu eden bir de yorum yazmış.
Burada, Sevgili Nedret Hanım'a teşekkür borçluyum. PTT ile göndermemi tavsiye etti ve Küçük Paket ile göndermenin çok ekonomik olduğunu söyledi. Bu çok önemli bir bilgi. Zira PTT sitesine girdiğinizde, bu bilgiye sahip değilseniz Kargo gönderisi fiyatlarını buluyorsunuz ki Kargo ile Küçük Paket gönderi fiyatları arasında büyük fark var. Fiyatları buradan bulabilirsiniz. Kanada'ya giden paketim 202 gr.dı. Hava yoluyla gitmesini istedim, 10.90 TL ödedim. Kargo ile yerden gönderseydim yaklaşık 50 TL civarında olacaktı.
İkinci teşekkürüm de PTT'ye. Teslimat için gereken sürenin 6-10 gün olduğunu söylediler ve 1 haftada yerine ulaştırdılar. Daha güzeli, gönderi kodu ile internet üzerinden nerede olduğunu takip edebiliyorsunuz. Takibimde gördüm ki, ertesi gün gümrükten çıkış yaptı. Gümrük çıkışından sonra artık gideceği ülkenin web sayfasına geçip kodu girmek gerekiyor. Ülkeye giriş yapana kadar bir boşluk dönemi var ki, o dönemde günde iki - üç kez bakmaktan kendimi alamadım.  "We found" ibaresini görünce çok rahatladım. Artık ondan sonra, alıcının eline teslim edilene kadar, saat saat takibe devam edebiliyorsunuz.
PTT ile ilk gönderim olduğundan tereddütlerim vardı. Ve bu nedenle de Etsy'ye ürün girmekte çekingen davranıyordum. Benim gibi tecrübesiz arkadaşlar için bu bilgilerin yararlı olacağını düşünüyorum.
Herkese bol satışlar diliyorum.


Bir aksilik olmazsa, bugün bir yayın daha yapacağım. Kardeşciğimle yaptığımız işler, 32 kısım tekmili birden huzurlarınıza çıkacak :) Bekleyin bizi anacığım :))


Bu yayının eki:
Gönderiyi PTT'ye teslim ederken hava yolu olsun demiştim ve  aklımda öyle gönderdiğim kalmış. Posta alındısına bakınca hatırladım ki, görevli hanım "onu işaretlemeye gerek yok ne yazarsanız yazın zaten havadan gidecek" demişti. Böylece Nedret'ciğimin ikazını da yerine getirmişim :)


PTT'ye, paketinizi kapatmadan gidin, içindekini görmek istiyorlar. Baloncuklu zarfın üzerine yazdığınız adresin üstünü de şeffaf koli bandıyla kaplamanızı öneriyorum. Gönderinin ticari olup olmadığını sormadıkları için fiyat bilgisi, fatura, proforma gibi belgelerle işim olmadı. Aşağıdaki kağıdı doldurdum, üzerine sarı kod küpurunu yapıştırıp bana verdiler. Hepsi bu.



22 yorum:

  1. Ne demek Nihal'ciğim. Şurada Etsy'de satış yapmaya çalışan bir avuç kadınız. Önceden de satış yapanlar vardı ama burunlarından kıl aldırmıyorlardı. Ben de Sesiber'in desteğine müteşekkirim her zaman.
    Şeeyy... Bir dahaki sefere ''karadan'' işaretle. Merak etme yine havadan gidiyor:)))
    Ayrıca bu çabuk gitti diye de güvenme. Türkiye'den 3 günde çıkıyor da bazen yabancı ülke postası yavaş oluyor. Eninde sonunda gidiyor ama... Tekrar tebrikler, sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Hep diyorum, İyi kalpli bloggerlar grubuna düştüm. Mutluyum.
    Süre için tedbirliyim, Her ürünün altına 15 günde teslim edilir diye yazdım. Yeterli bir süredir sanırım.

    YanıtlaSil
  3. ETSY'de bir dönem çok keyifli bir arkadaşlık grubu vardı, bozuldu sonra:(( ben de kapattım dükkanı satış yok, muhabbet yok ne işim var burda diye ürünleriniz çok güzel illa ki satılır,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yeniyim, o döneme yetişemedim sanırım. Ama şimdi de kimden yadım istesem hemen koşuyor arkadaşlar. Keşke yine açsanız.

      Sil
  4. Bu çok değerli bir bilgi paylaşımı. Doğrusu ben de Etsy'ye koyacağım ürünlerimi ve bu gibi bilgiler önemli. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydası dokunduğuna sevindim. Dükkanı açınca haberimiz olur değil mi?

      Sil
  5. küçük paket uygulamasını duymamıştım çok iyi oldu öğrendiğim, teşekkürler : )

    YanıtlaSil
  6. Nihal abla dediğin gibi yazmışsın sağol,bende bu kaydı bekliyordum,teşekkür ederim,bol satışlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana önceki yayında da cevap yazmıştım, ama burada detaylandırayım dedim :) Rica ederim Fimofimo'cuğum.

      Sil
  7. ben de iki kez satış yaptım henüz, heyecandan elim ayağım birbirine dolaştı, gönderide bir aksilik yaşanmasından ürküyor insan.Senin adına çok sevindim Nihalcim, bol satışlar olsun:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl heyecanlanıyor insan değil mi :) Teşekkür ederim Noblesse'ciğim, sana da bol satışlar.

      Sil
  8. Kanada için 10 lira gönderim ücreti? şaşırdım doğrusu ben çok daha fazla tutar diye tahmin ederdim sayende ben de öğrenmiş oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa, ne güzel fiyat değil mi? Bu sayede ücretsiz gönderi yapmak mümkün oluyor.

      Sil
  9. Nihalciğim ben de küçük paket uygulamasını duymamıştım. Gönderinin içine proforma fatura gibi bir şey ve paketin üstüne içeriğindeki eşyanın muhtevası, bedeli gibi bilgileri taşıyan bir konişmento hazırlıyor musun? Daha önce yurt dışına gönderi yapmaya çalıştığımda kargo şirketlerinde bu tür sorunlarla karşılaştıydım ve dediğin gibi fiyatları oldukça pahalıydı.Yerine salimen varmasına sevindim. Darısı diğerlerinin başına...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiamma'cığım, bu sorun üzerine yayına ek yaptım.

      Sil
  10. Arkadaşlar, Bilgilerin faydalı olmasına çok sevindim. Öğrendiklerim hep internet sayesinde, bilgilerini paylaşan sevgili arkadaşlar sayesinde. Hep söylüyorum blogumun ilk amacı borç ödemek. Bu arada yazıda bir küçük yanlış, bir de eksik bilgi vermişim. Düzeltmek için yayının altına ek yapıyorum.

    YanıtlaSil
  11. hayırlı olsun satışınız.ben çok seviniyorum genellikle yabancıların sattıklarını gördüğm bir yerde bizden birirnin satış yapması beni acayip mutlu ediyor.bol bol satışlar dilerim
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sezobigo'cuğum. Sana da bol satışlar diliyorum.

      Sil
  12. Sağol arkadaşım okudum ve çokta memnun oldum. Bir kaç zaman önce yurtdışına bir paket göndermeye kalktığımda çok üzüldüm, internet sayesinde heryere kolayca ulaşabilirken bir paketi dilediğimce gönderemeyince halen dünyanın öyle kolay ulaşılır bir yer olmadığını gördüm en kısa zamanda deneyeceğim tekrar bu yolla.

    YanıtlaSil
  13. Ben seni yine takip edemez oldum Nihal. Yine izlediklerim listesinde kayboldun. Yeniden yerleştirdim. Acaba sayı çok olunca mı böyle oluyor. Paketinin böyle sorunsuz ve çabucak ulaştığına sevindim. Ben de kızıma (İngiltere'ye)kocaman bir koliyi PTT Kargo ile sadece 20 Tl ye yollamıştım. O kadar çabuk gitmiştiki şaşırıp kaldım. Ama Bursa'dan Eskişehir'e yolladığım paket yerine ulaşmadı. Alıcı PTT ye gidip aramış, paketi zar zor ortaya çıkartıp almıştı. Ne zaman ne olacağı hiç belli olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu Google bizlerin blog arkadaşlığımızı kıskanıyor galiba. :) Devamlı bu sıkıntılar var nedense.
      Hep korkuyorum PTT'den ama başka çare yok, yurt dışına özel kargo şirketleriyle göndermek bu tarz ürünler için fiyatlar nedeniyle neredeyse imkansız.

      Sil

Hoşgeldiniz. Bir merhaba demeden gitmezsiniz değil mi?