AZ LAF, ÇOK İŞ

Polimer kil ağırlıklı, pek çok şeyin resimlenmiş yapım aşamalarını bulabileceğiniz bir blog olmasına çalışıyorum.
Internet kullanmasını bilene, açık bir okul. Pek çok hobim var ve ben bu konuda oradan çok yararlanıyorum.
Bu blog aslında biraz da borç ödemek için. Ben epey yol aldım, şimdi yeni başlayanlara da ben faydalı olayım istedim. Deneyimli arkadaşlar da blogumu severlerse, onlarla da fikir alış-verişinde bulunmak, kadayıfın kaymağı olacak :)

18 Mayıs 2012 Cuma

CANIM HAMUR KABARTMA YAPMAK İSTERSE...

Fikirsizlik krizi tam gaz devam, kıvranıp duruyorum.
Çalışma odası örümcek tutmasın diye girip çıkıp bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Bari kendimi taklit edeyim deyip eski yaptıklarıma benzer bir şeyler yapıyorum. Henüz fırınlanmadılar. Biriktiriyorum. Bakınız en son resim :) Ama bir de duvar süsü yaptım ki, onu fırınladıktan sonra tek başına yayınlayacağım, çünki onu sevdim, gümbürtüye gitsin istemedim :)

Şimdiiii, gelelim bu yayının kahramanına...
Çirkinlik numunesi bir peçeteliğim var. Hele iyice eskiyip cilası filan da gidince, şahtı şahbâz oldu. Hep gözümü tırmalar, ama bir türlü elim varmazdı. Haydi şuna bir el atıp, dekupaj, kabartma filan yapayım dedim. Öncekinde Meral Hoca'dan olur aldım ya, cesaretim geldi :)
Blogdaşlarım sağolsun, yayınladıkları dekupaj resimleri sayesinde iyi de bir arşivim var. Hemen bir tane seçip yazdırayım dedim. Ama o da ne? Kartuş bitmiiiiiş. Sinir oldum.
Fakat inadı kükremiş bir kadının önünde dayanabilecek bend var mıdır? Hele bu kadının adı Nihal, inadı da Çerkez inadıysa. Lisedeyken bana keçi derlerdi heheheheh.
Oturup çizer boyarsın, olur bir dekupaj resmi :)))


Bunca zaman nasıl kullandım ben seni? Neden ve nasıl satın aldım? Luzumlu ve sevdiğim her şeyi aramaktan helâk olurken sen nasıl oldu da kaybolmadın?

 Çalakalem çizmeye başladım, boyadım,

Hımmm, pek de fena olmadı. 

Dekupaj tutkalını sürünce, renkler biraz dağıldı, çizgiler flulaştı.
Olsun, kafama koymuşum bir kere, bu dekupaj ya-pı-la-caaak.
Yaşasın amatörlüğün sığ ve güvenli suları :)


Hamurun üzerine yapıştırdım, yaprakları ve göbeği belirginleştirmek için doku yaptım. Şöyle bir kaç yakıp plan resim olsun ki Meral Hoca'nın gözüne gireyim :)




EK: Sevgili Nedret Hanım kullandığım hamuru sormuş. İşte paketi bu. Tahtakale Hobi'den aldım. Etiketi de tam yerindeymiş :)


57 yorum:

  1. İşte dört dörtlük dönüşüm budur
    Şahane olmuş
    Tebrik ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ama henüz iki dörtlük desek? :))
      Zira arka yüzü henüz boş :)

      Sil
  2. ellerine sağlık harika olmıuş.azmin elinden bişey kurtulmaz mış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Kurtulmaz valla. En azından denemek lazım.

      Sil
  3. Sizdeki Çerkez inadı bende de Arnavut inadı olarak vücut buluyor:))))
    Maşallah diyorum, çok güzel bir çalışma olmuş.
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Kader bizi aynı ipte karşılaştırmasın yani :))
      Teşekkür ederim Ayşım'cığım.

      Sil
  4. öyle yeteneklisin ki, çizim harika, uygulama harika, hayran kaldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Noblesse'ciğim teşekkürler. Biz bize benzeriz di mi ama :))

      Sil
  5. Ebruydu mumdu takıydı derken evde yeterince çerçöp var. Bir de ahşap boya işine bulaşmayayım diyorum da fena halde iştahım kabarıyor:)) Eline sağlık. Çokk güzel olmuş yaz kokuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Lale'ciğim, valla haklısın, ondan da yapayım, bundan da yapayım, hepsiiiii hepsiiiii, doymak bilmiyor insan.

      Sil
  6. Aşkolsun, siz şurda bir limona iki kirpik çizseniz o bile gümbürtüye gitmez muhteşem olur bundan eminim ben :) Peçetelik kurtulmuş mutfakta gerinip dursun ;)Bu arada yeni lalelerinize bayıldım, renk nefis olmuş,büyük resmi merak ediyorum. Tavuskuşu yapmıştınız ya , o günden beri bu kuştan yapmam lazııııım deyip geziyordum, yakında benzerini yapıcam haber edeyim dedim ;) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpil Hanııııım, ne güzel sözler bunlar. Ama en çok tavuskuşu mevzuuna sevindim. Heyecanla bekliyorum. Ay bitene kadar sabredemem de şimdi. Başlar başlamaz tefrika halinde mi yayınlasanız acaba :)))

      Sil
  7. Çınar yaprakların harika olmuş. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Solmaz'cığım. Yeni fikir gelene kadar eskilerle idare-i maslahat işte.

      Sil
  8. çok güzel olmuşResmini kendin yap, boya.Sonra kabartmasını yap eee sıfırdan yenileme buna denir.İnanıyorumki peçetelik olmasaydı onuda yapardınız.Fırınlanacaklardagüzel görünüyo ellerinize sağlık kolay gelsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy vallahi iyi fikirmiş, bu çirkin nesneyi düzelteceğim diye neden uğraştım da doğru dürüst bir peçetelik yapmadım ki? Bunu denemek şart oldu :)

      Sil
  9. Thank you Freesie. I visited your blog. Wonderful quillings.

    YanıtlaSil
  10. Vay keç-çiii vayy:)) Ellerine emeklerine sağlık, çok güzel olmuş, ne çok güzeli yaaa kıskançlık var bu cümlede dur düzelteyim: süperrrrr olmuş:)))Reenkarne peçetelik buna derler Nihalciğim. Bu arada alttaki cam üzerindeki ciciler müthiş özellikle en alt soldaki turkuaz mercan geçişinin son halini deliler gibi merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Âlemsin Fiamma, kahkahalar attırdın yine bana, yazarken sen de gülüyorsun di miiii?
      Fekaaat, o dediğin parçanın akıbetini ben de merak ediyorum. Hafif fıttırık bir orkide niyetiyle yola çıkıp, ucubik bir sonuca ulaştım. Hani fırına atmadan avucuma alıp, parmaklarımı aniden kapatmayı düşünürken sen bunu yazınca, bir durdum şimdi. Du bakali noolcek.

      Sil
    2. Hayır canım ben senin yazdıklarını okurken gülüp, gülerken yazıyorum:)) O parça güzel olacak ben inanıyorum çünkü ik baktığımda direkt ona kanalize oldum, vardır bunda bir hikmet devam et.

      Sil
  11. Vay vay vay vaaaay.... İyi ki kartuş bitmiş ama yaaa... O nasıl güzel kabartma öyleeee, işte kabartmanın bu türünü seviyorum ben, dümdüz olmayacak, hatlar belirlenecek böyle.... Vay ustacım vaaayyyy... Peçetelik ne olduğunu şaşırmıştır :)
    O en alt resimdekilere artık söyleyecek sözüm yok, deli gibi hayranım onlara :)

    YanıtlaSil
  12. Amanın BAnuuu, başım filan döndü. Dur şekercim, ne ustalığı. Meral Hoca'yı seyrederek bir şeyler uydurdum :))

    YanıtlaSil
  13. :)) zevkle okudum yazdıklarını nihal ablacım tutğunu koparan kadınlara bayılırımmmm alet edavatınıda düşünüp kendi yapanlara da önceden dekupaj resmimi varmış canım:D:D
    ayyyy bennnn çok beğendimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm elerine sağlıkkk

    YanıtlaSil
  14. Bundan böyle ''Dekupaj resmi çizilir'' şeklinde başlık atmalısın bence:)) Vallahi kabartma tozunun markasını merak ettim. Biz de kabartıyoruz bazen ama böyle kabarmıyor. Elinden o elinden:))) Hârikasın. ''Ne iş olsa yaparız abi'' nin en güzel temsilcisisin:))
    Fimolardan da yine süper birşeyler çıkacak ama bakalım ne? kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Ne iş olsa yaparım abi" konusunda seninle aşık atılır mı hiç Nedret'ciğim?
      Kabartma "tozu" deyince şaşırdım. Ben yanlış malzeme mi kullanıyorum acaba? Fırınlanmadan kuruyan bir hamur bu. Dur paketin resmini yayınlayayım. 5 dakika sonra bu yayının altında olacak. Şu toz meselesini biraz açarsan ne güzel olur :)

      Sil
  15. Ellerimize, parmaklarımıza kuvvet Mavii'ciğim. BAk bu aklıma gelmemişti, sahiden, eskiden dekupaj resmi mi vardı dimi :)

    YanıtlaSil
  16. ELLERİNE SAĞLIK PEÇETELİK EVRİM DEĞİŞTİRMİŞ,AZMİN ELİNDEN BİRŞEY KURTULMUYOR DEĞİLMİ:))))ARNAVUTKÖYE GELİYORMUSUN....

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık azmin elinden birşey kurtulmuyor peçetelik resmen evrim değiştirmiş:)))bu arada Arnavutköy şenliğine geliyormusun:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arka yüzünü de yapayım değil mi Meral Hanım?
      Arnavutköy'de ne var, ne zaman var? Hiç haberim yok ki?

      Sil
  18. Ellerinize sağlık Nihal hanım yine çok güzel şeyler yapmışsınız. Bu arada bende çerkezim :) abzahım siz hangi boydansınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Hayaller Atölyesi. Kabartey boyundanmışız, pek bilmem aslında bu konuyu.

      Sil
  19. Allah iyiliğini versin Nihal hanımcım,peçeteliğe neler demişsin öyle,şimdi yeni yüzüyle gerine gerine kuruluyordur orada.EE hem marifetli hemde azimli olmak böyle güzellikleri getiriyor işte. Alttaki bekleyenlerde esas bizi görün diyorlar sanki....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haksız mıyım ama Sabiha Hanımcığım? Çok çirkin değil miymiş? 17. sınıf çay bahçesinde belki rastlanacak türden :)
      Bir ara arka yüzüne de bir iyilik düşünmeli :)

      Sil
  20. Hep derler ya, zamanı gelmediyse hiç bir şey olmazmış. Çok çirki bulmana rağmen bir türlü atamadığın peçetelik bugünü beklemiş işte. Hem ne hoş olmuş. Üstelik herşeyini , resmini bile kendin çizip boyayarak yapmışsın. Süper olmuş. Ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Nihal,en güzelini yapmışsın.Kendine has çizim olmuş.Ben böyle özelleri daha çok seviyorum.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Nihal hanım bunlar ne şeker şeyleer . Elleriniz dert görmesin ,sağlıklı olsun, sizlerde bizlerle paylaşın inşallah :))

    YanıtlaSil
  23. Funda'cığım, ne güzel dilekler, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  24. Çok yeteneklisin ve seni izlemekten kendimi alamıyorum. Hani yabancı mimarlık sitelerindeki ve bazı hobi sitelerindeki öncesi-sonrası paylaşımları oluyor ya, onlarla yarışır bir iş çıkarmışsın. Bazan bakıyorum da mesela o eski püskü eşyalardan o eserler nasıl ortaya çıkıyor diyorum. İşte bir tane daha, hem de benim arkadaşımdan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurten'ciğim, ne güzel sözle bunlar, teşekkür ederim.

      Sil
  25. harikasınız, keyifle okudum:) inadın sonucunda ortaya çıkan harika peçeteliği gördüm, bayıldım. çiziminden uygulamaya kadar %100 nihal erpeden ürünü:)) iyi günlerde kullanın.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili AsOrTİK,şahane bir şey değil ama, insanın kendi yaptığını kullanması mutlu ediyor.

      Sil
  26. Merhabalar ne güzel bir bloğunuz var ilk defa ziyaret ediyorum sizi emeklerinize sağlık bende yeni yeni peçete ile birşeyler yapmaya başladım inş. bu hafta da ahşap boyama kursuna başlıycam. Merak ettiğim birşey var ben hep peçete kullandım . Dekupaj resmi özel olarak satılan bir resim mi?Yoksa beğendiğimiz her resim hamur kabartmalı olarak transfer yapılabiliyor mu ? Yardımcı olursanız çok sevinirim bende sizi bloğuma bekliyorum
    Hoşçakalın
    http://rengaranktatlar.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Zeynep hoş geldiniz. Her zaman beklerim. Hemen ziyarete geldim, amanın ne tehlikeli bir blogunuz varmış :)) Ye beni diyen enfes lezzetler, o bölümleri atlaya atlaya gezmeliyim :)))
      Peçete çalışmalarınız da çok güzel.
      Ama bana sorduğunuz soruya gelince durdum. Hani polimer kil deseniz, kendimce bir şeyler anlatırım da, dekupaj konusunda susmam gerek. ğrusuDo haddimi bilmek huyumu seviyorum. Bir laf vardır, "yarım doktor candan, yarım hoca dinden eder" diye. Hepi-topu eğlencelik iki tane dekupaj yaptım, ahkam kesemem. Siz bu soruyu dekupaj, hamur kabartma, ahşap boyama üstadı Meral Hoca'ya sormalısınız. İşte adresi: http://meralsanatevi.blogspot.com/
      Sevgiler.

      Sil
  27. ben istanbulda yaşamadığım için bu hamuru bulmam zor önerebileceğiniz başka bir hamurla yapılır mı?

    YanıtlaSil
  28. Sevgili Selen, un ve formika tutkalı (beyaz tutkal) karıştırılarak yapılan bir hamur işe yarayabilir sanırım. Ama bunu Meral Hanım daha iyi bilir, Adresi: http://meralsanatevi.blogspot.com/

    Bir de Banu Hanım'ın pratik bir yöntemi var. Dekupaj desenlerini strafor tabaklara yapıştırıp kesiyor. Adresi: http://banucabirseyler.blogspot.com/

    Selamlar

    YanıtlaSil
  29. yahu size çok teşekkür ederim şans ve mutluluk sizden eksik olmasın emi :))

    YanıtlaSil
  30. haa birde son olarak sizi rahatsız edicem ama o bahsettiğiniz beyaz tutkal, peçeteyi transfer ettiğimiz tutkalla aynı mı yoksa başka bişeymi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selen çok şekersiniz :) Güzel dileklerinizi aldım kabul ettim ve aynılarını size gönderiyorum. :))
      Rahatsızlık vermek diye bir şey yok. Ders alma, kurs bulma olanağımız olmayınca, hep birbirimize yardım etmeye çalışıyoruz bloglarımızda.
      Beyaz tutkal dedğiğim malzemeyi nalburlardan bulabilirsiniz. Özel r markaya gerek yok.
      Dekupaj için kullanılan farklı. Sanatsal kırtasiyelerde bulabilirsiniz. Benim kullandığım marka Tex.Co Dekupaj tutkalı. Bu tür hobby malzemeleri için Tahtakale Hobi mağazasını tavsiye ederim. Güvenilir ve düzgün çalışan bir yer. Pek çok blog arkadaşım da aynı fikirde. İlle de kredi kartı ile ödemenize de gerek yok. Telefonla onların banka hesap no.larını alın, oraya ödemeyi yapın. Ertesi gün postalıyorlar. Adresi: http://www.tahtakalehobi.com/

      Sil
    2. bana inanılmaz yardımcı oldunuz:) o güzel kalbinize sonsuz teşekkürler.Bulunduğum ilçede araştırmalara başlayacağım tek tek malzemeleri toplayacağım mesela bugün migrosa gidip desenli peçete arayacağım :)

      Sil
  31. Gercekten muhtesemsiniz Nihal Hanım calısmalarınızı hayranlıkla izliyorum ama blogunuza her ziyarete geldigimde okudugum yorumlarda, beni bir ailenin icine girmisim gibi sıcacık sarmalıyor, keyif alıyorum ve bu dostluk kardeslik ortamıda beni cok mutlu ediyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Emekli :)
      Çok haklısınız, hem kendi bloguma, hem de blogdaşlarımın bloglarına girdiğimde, ben de kendimi dostlar arasında hissediyorum. Yüzyüze tanışamasak da, yazışarak yardımlaşıyor, bazen dertleşip bazen kıkırdıyoruz. Çok seviyorum bu alemi.

      Sil
  32. İstanbulda olmak ve senden kurs almak nasıl güzel bişi olurdu yaaa(uzun zamnadır bloglara uğramayınca böyle ayrı ayrı her posta mesaj yazıyorum bıkacan benden yahu;D )

    YanıtlaSil
  33. Hiç bıkar mıyım Cadı'cığım :) Şimdi keyifle teker teker hepsini cevaplayacağım.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz. Bir merhaba demeden gitmezsiniz değil mi?