AZ LAF, ÇOK İŞ

Polimer kil ağırlıklı, pek çok şeyin resimlenmiş yapım aşamalarını bulabileceğiniz bir blog olmasına çalışıyorum.
Internet kullanmasını bilene, açık bir okul. Pek çok hobim var ve ben bu konuda oradan çok yararlanıyorum.
Bu blog aslında biraz da borç ödemek için. Ben epey yol aldım, şimdi yeni başlayanlara da ben faydalı olayım istedim. Deneyimli arkadaşlar da blogumu severlerse, onlarla da fikir alış-verişinde bulunmak, kadayıfın kaymağı olacak :)

7 Mayıs 2012 Pazartesi

ÖRGÜ BATTANİYENİN YAPILIŞI - GENEL İSTEK ÜZERİNE :)))

Battaniyeyi örerken 25 ilmekle yaptım. Burada çabuk yapabilmek için 15 ilmekle ördüm. Önemli olan ilmek sayısının tek sayı olması. 7 no şiş kullandım.
Resimlerin üzerine tıklarsanız kocaman oluyorlar :)
Bu örnekle yaptığım battaniyenin bitmiş halini görmek isterseniz BURAYA buyrun

1-) Şişe 15 ilmek alın.
2-) Bir sıra ters örün
3-) Düz olarak 6 ilmek örün. Sonraki üç ilmeğin ortasındaki (yıldızlı olan) önemli. Sağındaki ve solundaki birer ilmeği keseceğiz.

4-) Şişi yıldızlı ilmeğin solundan sokarak sağındaki ilmekle beraber örün. Böylece sağdaki kesilmiş olacak.

5-) İkisini birden alıp çıkarttığımız ilmek yıldızlı oldu.

6-) Yıldızlı ilmeği sol şişe alın. Bu kez sağından girerek solundaki ilmekle beraber örün. Solundaki ilmek de kesilmiş oldu.

7-) Kalan 6 ilmeği de düz örün. 

8-) Dönüp 1 sıra ters örün. Zaten bundan sonra düz sıralar düz, tersler de ters olarak devam edecek. Ters örerken kesme işlemi yok. Kesmeler sadece düz örülen sıralarda.

9-) Aynen devam ediyoruz. Sonunda 3 ilmek kaldığında ters sırada bir defada kesiyoruz. Onun resmini çekmemişim, tek fark, ters sıradayken, ortadaki ilmekle sağdaki ilmeğin yerlerini saç örgüsü yapar gibi değiştirip üçünü bir defada alıveriyoruz.

10-) Böyle iki baklavamız oluyor. Öreceğiniz şeyin genişliğine göre bu sayıyı ayarlayın.

11-) Sağdaki baklavadan 7 ilmek alın. 1 ilmek de boşta alın.

12-) Soldaki baklavadan da 7 ilmek alın. Böylece baştaki gibi 15 ilmeğimiz oldu. 

13-) Ve en başa dönmüş olduk. 1 sıra ters örün ve düz sıralarda keserek devam edin




İşte bu kadar. Kolay kolay demekte haklı değil miymişim?

25 yorum:

  1. canım arkadaşım adım adım fotoğraflamanın zor olduğunu biliyorum, çok teşekkürler, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Noblesse'ciğim. Umarım olmuştur.

      Sil
  2. Gerçekten uğraşıp bir de adımlarını fotoğraflamışsınız,emeğinize sağlık çok güzel olmuş battaniyeniz.Fakat ben sizin polimer kille yaptıklarınıza hayranım.konusu polimer kil olan son yayınımla ilgili yorumunuzu çok merak ediyorum açıkçası.rica etsem beni eleştirir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Evycraft. Haklısınız bu işler eğlencelik. "Uzmanlık" alanım :)))) polimer kil.
      Estafurullah eleştirmek ne haddime. Ama hemen gelip zevkle bakacağım.

      Sil
  3. Çok güzel anlatmışsın. Unutursam da gelir bakarım. Kayıtlara geçti:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutulacak kadar karışık değil ama bahane olur, her zaman beklerim :))

      Sil
  4. Hımmm yaşasıııııın yeni bir şey daha öğrendim. Paylaşım için teşekkürler. Ama bir denemek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla dene Dilek'ciğim. Çok çabuk ürüyor. Azala azala gittiğinden herhalde. Tv karşısında çabucak biter, bize de seyirlik çıkar :)

      Sil
  5. battaniye muhteşem olmuş, çok çok beğendim. renklerine bayıldım. adım adım yapıp fotoğraflarla anlatma işi çok zor, ben hiç yapamıyorum onu:) siz zor olanı başarmışsınız. elinize sağlık. kardeşiniz iyi günlerde kullansın.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bütün cırt renkleri alıp, araya bir iki soğuk renk, bir de siyah, tamamdır :)

      Sil
  6. Hayır kolay demekte haklı değilmişsin Nihalciğim, önemli olan bu kısmı değil bence bunu beceremiyorsakta böyle örmez kareler yapar yine yaparız değil mi ama, Asıl benim hayranlık duyduğum yeri o renkleri, o deseni çıkarman, polimer kildeki elinle bu yüzden bağdaştırdım, yani senin elinden bu desen ve bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcığım, teşekkür ederim. Renk seçimi kolay, hele araya siyahı yada beyazı kattın mı konu kapanıveriyor :)

      Sil
  7. He heee... Benim var bu battaniyedeeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banuuu, yayınlasanaaa, tokuşturalım :))))

      Sil
    2. http://banucabirseyler.blogspot.com/2009/10/battaniyeler.html

      Teee 2009 da annemin ördüğünü yayınlamışım... Ben halama ve bir arkadaşıma örmüştüm :)

      Sil
    3. Ben o yıllarda blog lafını bile duymamıştım, ondan görmemişim. :))
      Hemmen geliyorum. :)

      Sil
  8. Çok değişik bir örgü bu.Yerimlere aldım bile.
    Teşekkürler.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşe yarar bir şey yaptığıma sevindim Gönül'cüğüm. Yapınca haber ver, görmek isterim.

      Sil
  9. Renkleri ne kadar canlı olmuş,örgüyü severim ama yıllardır elime almışlığım yok,Bi gün deneyeceğim mutlaka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sabiha Hanım. Bazen en sevdiğimiz uğraşlardan elimiz soğuyuveriyor. Zamanı gelince başlarsınız yeniden :)

      Sil
  10. ne güzel anlatmışsınız nihal hanım.bravo sabrınıza..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşe yarar olduysa ne mutlu :)
      Sabır deyince ne fark ettim biliyor musun? Canım bir şey yapmak istemişse, sabırla ilgili sorunum olmuyor da, zorunda olduğum, mecbur bırakıldığım işlerle ilgili, sabırın s sine sahip değilim :)

      Sil
  11. bakın bu konuda benziyoruz birbirimize:) bu arada bende bir minik ödülünüz var.haber vermek istedim.sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. çok beğendim. örgü hiç bilmiyor değilim ama bazı şeyleri kafamda oturtmakta bazen zorlanabiliyorum.
    ben de örgü bir battaniye yapmak istiyorum.
    o kadar site gezdim en son hem anlatışınızdan hem de yaptığınız örgünün daha göze hitap etmesinden dolayı sizinkini yapmaya karar verdim.
    ama 3 adet karoyu yaptıktan sonra diğer karoları yada 3lüleri birbirine nasıl ekleyeceğimi anlayamadım doğrusu. yani bir yerde yetersiz kaldım.
    zahmet olmazsa o kısmı da anlatabilirseniz sevinirim.
    ellerinize sağlık çok güzel olmuş... :)

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel olmuş renklerde ayrıca çok zevkli olduğunuzu gösteriyor aranıza yeni katıldım fikirlerinibilmek isterim(gulderman.blogspot.com

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz. Bir merhaba demeden gitmezsiniz değil mi?