AZ LAF, ÇOK İŞ

Polimer kil ağırlıklı, pek çok şeyin resimlenmiş yapım aşamalarını bulabileceğiniz bir blog olmasına çalışıyorum.
Internet kullanmasını bilene, açık bir okul. Pek çok hobim var ve ben bu konuda oradan çok yararlanıyorum.
Bu blog aslında biraz da borç ödemek için. Ben epey yol aldım, şimdi yeni başlayanlara da ben faydalı olayım istedim. Deneyimli arkadaşlar da blogumu severlerse, onlarla da fikir alış-verişinde bulunmak, kadayıfın kaymağı olacak :)

3 Mayıs 2012 Perşembe

ÇİÇEKLER BENİ NEDEN SEVMİYOR :'(



Şu güzelliklere bakın.
Hiç böyle bir balkonum olmadı - olamadı.
Oysa balkonum bunun en az iki misli büyüklükte.
Her yıl uğraşıyorum didiniyorum, olmuyor. Çiçek açan bitkiler beni sevmiyor, hatta nefret ediyor olmalılar ki, geldikten en geç iki ay sonra
kahırlarından geberiyorlar. (Kaktüsler ve salondaki yeşiller hariç)



Bir sardunyam vardı. Kahrolmayasıca ben gözünün içine baktıkça yaprakları kururdu. En son böceklendi. Geçen yıl üç uzun balkon saksısı dolu çiçek ektim. Hem de iki kere. Hep de bakımı kolay çiçekler seçiyorum oysa. İlk etapta petunya. nasıl da güzeldiler aldığımda. Morlar ve beyazlar. Bir ayın sonunda hepsi böceklendi, yapış yapış oldular ve kurudular.
İkinci etapta ektiğim sarı top kadifeleri aynı şekilde katlettim.
Bu arada iki saksı da, adını bilmediğim, ama satıcının mevsimlik değil, uzun yıllık olduğunu söylediği, eflatun papatya benzeri çiçekler aldım, Saksı çiçekten görünmüyordu. Üzerindekiler solunca goncaları açmadan kurudu gitti. Yine önce yapış yapış olup, öyle kurudular.Yahu bu çiçekler sokaklarda caddelerde fışkırıyor da, bana gelince neden ölüveriyorlar? Oysa balkonum çiçek için pek müsait. Saat 2 ye kadar güneşli, sonra arkaya geçiyor.

Bu yıl hangi cins çiçek katletsem acaba? Sakız sardunyalarına bayılıyorum,  Şöyle salkım salkım aşağılara sarkan rengarenk çiçekli balkonum olsa, yine bir ay sonra böceklenip ölseler, ben sinir olsam.

35 yorum:

  1. Nihal Abla üç yıllık serada çalışma mazisi olan birisi olarak bende çiçekli bitkiler konusunda iyi değilim. Zaten mevsimlik bitkilerin ömrü kısa oluyor, birde saksıya çok sık dikmemek gerek. Bir fısfısa sarımsaklı ve arap sabunlu bir su hazırla böcek görünce sıkarsan iyi gelebilir diye düşünüyorum. Saksılarındaki toprağı değiştirmen de fayda var. Mevsimlik yerine çiçekli çok yıllık tercih edebilirsin, buz çiçeği, cam güzeli, gazania gibi, naçizane diyeceklerim bu kadar, daha da sevmezlerse bırak ölsünler, seni sevmeyen ölsün zaten der, öperim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah iyiliğini versin Sevda, sabah sabah kahkaha attırdın bana :)))))

      Sen söyleyince hatırladım, bu maceranın içinde iki de cam güzeli vardı :))
      Buz çiçeği ile gazaniayı duymamıştım, şimdi google amcadan bakacağım. Fikirler için çok teşekkürler.

      Sil
    2. merhaba...Bildiğim kadar sardunya en zor böceklenen bir bitki,hatta atalarımız cam önlerine hep sardunya dikmişler .bu bitkileri böcek savar olarak kullanmışlar...Ben inadımla iyi bir çiçek yetiştiricisi olabildim...ben de çok çiçeğin canına kıydım..sonunda çiçekleri güzel olan insanları takip ettim ,onların profili şöyleydi:gamsız,umarsız ve genelde titiz değillerdi...ben bu vasıfların hepsinden yoksundum...olmakta istemedim..aldığım çiçeği dirilsin diye her gün bir yere taşırdım.bolca sulardım ve yetmez gibi konuşurdum...hiç işe yaramadı...çok istediğim için üzerine düştüm ve çiçekler ne istiyor araştırdım ve sonunda oldu..çiçekleri çocuk gibi düşünün...acıkmadan yemek vermeyin,yani susamadan su vermeyin.insan çocuğunu asla suyla boğmaz değil mi?saksıların dibinde mutlaka delik olsun...buna drenaj deniyor...balkon kirlenmesin ya da tabak istemiyorum diyorsanız saksının dibine dikimden önce iri taş döşeyin...çiçeklerin kökleri sağlam olmalı...kökler üşümemeli ya da sıcaktan pişmemeli...yazın güneş battıktan sonra ve hep aynı saatte sulanmalı(kökteki ıslak toprak gece boyunca soğuyacak ve gün içinde bu serinlikle sıcağa tahammül edecek),kışa geçerken birer hafta arayla yarım saat önce sulayın iyice kış bastığında saat 12 den sonra sulama yapın(öğlen güneşinde ıslak toprak ısınacak ve gece boyunca kökü sıcak tutacak).sulamayı her gün yapmayın toprak kurudukça ve güneşli zamanlarda yapın..bırakın çiçeğiniz dinlensin,siz de dinlenin..Asla yaz ve kış saksının en üstündeki toprak kurumadan sulama yapmayın..çok dolu olduğum içim çok yazdımmm..Çiçekler hakkında daha yazacaklarım var ancak ihtiyacınız var mı bilmiyorum..Saygılar

      Sil
    3. Ne değerli bilgiler bunlar, çok teşekkür ederim Handan Hanım. Ama o sevdam bitmek zorunda kaldı. O kocaman balkonlu evden taşındık. Şehre uzaklık bizi yordu, şimdi de şehrin göbeğinde olmak yoruyor :))) Bu evde balkonum arka tarafta ve kapalı. sadece kaktüslerim orada.
      Ama geçenlerde sokakta bulduğum menekşe yaprağını ektim tuttu, minik yapraklar verdi. Şimdi gözünün içine bakıyorum. Bir kaç aya çiçek açar herhalde :) Hikayesini blogumda yazdım. http://nihalerpeden.blogspot.com/2013/09/cirkin-saksiya-sik-elbise-yayna-resim.html ve http://nihalerpeden.blogspot.com/2013/10/cumhuriyet-bayrami-hediyem.html
      Sevgiler

      Sil
  2. Vallahi ben buna akıl erdiremiyorum
    Sevgisiz insanların çiçekleri daha mi güzel oluyor ne ? Burda bir komşum var.Kedi,köpek,yaprak,böcek hatta torunlarını hatta kendi dahil hiç kimseyi sevmez:) Bahçesindeki sakız sardunyaları saksılardan taşar..Her yan öbek öbek çiçek
    Ben gözlerinin içine bakarım ne çiçek ne yaprak bir bakarım ölüp gitmişler
    Bahçeli evdeyim ama sorun aynı sorun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Evkadını, isminizi bilmediğimden size nasıl hitap edeceğimi de bilemedim :))
      Oysa çiçekler sevgi ister, onlarla konuşmak lazım filan derler değil mi? Bize nispet mi yapıyorlar ne? :)))

      Sil
    2. selam sevgili nihal hanım.ben mayda.bloğunuzda geznirken o güzel yazılarınızı da okumayı ihmal etmiyorum..bizler özgür, sanatçı ruhlu kişileriz..sevgilerimiz,sevinçlerimiz,beğenilerimiz saksı gibi dar alanlara hapsedilemez. çiçekler de bizi tanıdıkları için, açmamaları, sitemlerindendir.isyanlarıdır,aynı zamanda.
      siz onları hele bir bahçenize ekin, sevinçten çılgına döneceklerdir...(denemesi bedava)
      benim de ektiğim saksı çiçekleri asla tutmaz....solup giderler...
      sevgilerimle,

      Sil
    3. Merhaba Mayda Hanımcığım. Sizi burada görmek ne güzel. Hmmm bu çiçekleri saksıya hapsetmiş olma fikri kafama takıldı şimdi. Bu yönden bakmamıştım hiç. Ama ne yazık ki denemesi pek bedava değil, bahçeli bir ev almak kadar bir bedeli var :))) Sadece çiçek açanların benimle araları iyi değil. Yeşil bitkilerle anlaşıyoruz neyse ki :)
      Sevgiler.

      Sil
  3. balkon ceryan alan bir konumdaysa bitki yetişmesi zor oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok valla Gülsen Hanım, balkon gayet iyi konumda :(

      Sil
  4. Sevgili Nihal hanım,inanın benim de hazır aldığım menekşeler bile 15 gün kalmadan bozuluyor.Sokaktan gül dallarını alıp dikmiştim,sadece bir kereye mahsus renklerini gördüm,aynen böceklendiler.Halbuki çiçekleri çok severim ama eve alınca hepsi ölüyorlar.Bende sitil değiştirdim.Madem çiçek olmuyor, sebze olsun dedim.Balkonda domates,biber,nana,maydonoz hepsi yetişiyor. Hatta kayısı ağacım bile tohumdan çıktı.Bu duruma ben de hayret ediyorum.Sibelin çiçekleri, adı verdiğim bloğuma yakışmıyor ama ben de el yapımı çiçeklerle hobi olarak uğraşıyorum.Bloğunuzu sık sık izlerim ve çok zevk alırım.İzninizle bağlantıma koymak istiyorum,sanırım mahsuru olmaz.Bu bloğun gerçekten izlenmesi gerekir.Bağlantı olarak eklemezsem kaybediyorum çoğu arkadaşları.Başka arkadaşlarda görüp giriyorum buralara.Benimki wordpress olduğundan biraz karışık,zaten ayarları kızım hallediyor.Şimdilik hoşca kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel Hanım'sığım hoş geldiniz. Hiç mahzuru yok tabii, istediğiniz kadar bağlantı verin. Şimdi ben de sizi ziyarete geleceğim.
      Sebze fikri iyiymiş.

      Sil
  5. çiçeklerin seni sevmemesi mümkün değil.Seviyorlar da buna rağmen hayatta kalmak için mücadele edemiyorlar, bir sorun var ama ne???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok Noblesse'ciğim, benimki karşılıksız aşk. Filizlenen sümbülüm bile açmadan soldu gitti :((

      Sil
  6. Nihalciğim, sahte çiçekler koy sende tıpkı benim yaptığım gibi, ben yıllarca uğraştım başaramadım ve pes ettim, çiçeklerle konuştum sevdim okşadım abartıp tek tek yapraklarını sildim olmadı, yaşasalardı benden düzgün türkçe konuşurlardı benden öğrendikleriyle. Sanırım güneş çok önemli ve iklim koşulları da etken. bizim buralar şehir genelinden 5-6 derece düşük, lakin saat 13 den sonra bir güneş geliyor balkona 8 de evin içinden batıyor, böcek bile üremez o sıcakta anlayacağın. Geçen yıl daha korumalı bir alanda küpe çiçeği koydum her gün sevindirdi beni çiçeği ile ama kışın koruyamadım mevsimlik oldu, biraz daha havalar düzelsin diye bekliyorum yenisini alacağım şimdi, tavsiye ederim pişman olmazsın güneşi seviyor yanlız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın valla Fiamma'cığım. Yaptım bile. Hem de şu gider üzerine konulan kare plastik çimler var ya, onların üzeri çiçekli olanlarından alıp, balkona açılan pencerelerin içlerine yerleştirdim. Hiç değilse renk olsun.

      Sil
  7. selamlar benimde çiçekle böcekle pek ilgim yoktu şimdiye kadar ama bu sene arka bahçe gözüme pek fena gözükmeye başladı, genelde eşimin babannesi ilgilenir ama oda bu sene pek iyi değil kızında kalıyor, bende şimdiye kadar uğraşmayınca bakımsız kaldı. bu sabah indim kurumuş çiçekleri söküp saksıları döktüm , tekrar doldurdum. ne ekilebilir diye internette araştırırken dün akşam bu siteye rastladım çok güzel paylaşımlar var, mutlaka bakın http://agaclar.net/ hatta foruma üye olun sorununuzu yazın , balkonunun, bahçesinin resmini gönderip fikir alan bile var. http://agaclar.net/forum/ . bende üye oldum ama henüz araştırıp ne , neymiş öğrenme aşamasındayım :)

    bu arada çalışmalarınızda bir harika ellerinize sağlık. sevgiler elvan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Elvan Hanım. O sitelere bakacağım ilk iş. Babaanneye sağlıklar dilerim.

      Sil
  8. Ya aklıma takıldı sormadan edemiyeceğim saksıların su çıkış yerleri kapalı olabilirmi anlattığınız durum sanki kök çürümesi gibi birde gerçekten çiçeklerle konuşuyorum ben hatta bir ikisi rahmetli eşimin çiçekleriydi onlarla konuşurken ahh annecim siz beni yanlız bırakmadınız çiçeklerinizi açtınız babanız çok sevinmiştir falan diyorum :)Selam ve Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeniden dikim yaparken özellikle dikkat edeceğim Serap Hanım'cığım. Umarım sorun budur. Sevgiler.

      Sil
  9. Yok yok.. Ben bu duyguya hiç yabancı değilim. Ne ekersem ekeyim küser gider. Sonunda karar verdim. Her yıl yeni çiçekler alacağım. Solar solmaz da atacağım. Ya.. bir yasemin ektim bahçeye... Bu 3. yaz... hala kısacık, öylece duruyor. Halbuki uzamalı kapılara sarılmalıydı. İnan ki yabani otlar, labadalar filan ondan daha uzun. Çiçek tozlarına alerjim var benim. Kaşına kaşına ot temizledim çiçeklerin çevresinden. Aman ölmesinler, aman küsmesinler diye... Bırak gelişmeyi, bir çoğu öldü gitti. Bundan sonra vazo çiçeği gibi alacam saksı çiçeklerini mağazalardan... küsen solan oldu mu dooooğru gübreliğe.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yıl yeni çiçek almaya razıyım Gülsüm'cüğüm, yeter ki yaz boyu çiçek göreyim. Alçaklar 1 ayda hakkın rahmetine kavuşuveriyor.

      Sil
  10. Valla nihal abla o dedigin yapış yapışlık mevzusu bende de oluyo. Havayla suyla sevgiyle ilgisi yok bunun. Bünyeleri yapıyo. Bauhaustan bitkiler icin bi sprey alıyorum. Oldugu gibi bosaltıyorum. Böcek dedigin seyin kahverengi ,ciceğe yapışmış tuhafgörünümlü seyler oldugunu tahmin ediyorum. Sprey sıktıktan bi hafta sonra falan tek teeeek bütün yaprakları ıslak mendille siliyorum. Bu sekilde kur,tarmayı başardığım bitkilerim oldu. Çok sıkıcı ama dene bari. O balkon heba edilmez. Bu arada sardunya manyak inatçı bi bitkidir. Ben inanbütün kış elimi sürmedim. Kar üstunde kaldı,hiç sulamadım. Kurudular ama simdi budadık,küllerinden yeniden dogdular valla. Sen şu böcek ilacını bi dene. Muck.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı'cıığım, bazen kahverengi küçük noktalar, bazen de saplarda beyaz küf gibi oluşumlar, miniminncacık gözle zor görünen beyaz örümcek gibi hayvancıklar, bazen bazen de yapış yapışlık. Her türünü gördüm anlayacağın. Sprey tamam da, öyle her yaprağı tek tek silmek bana göre değil. Onlar ölmeyecek diye keçilerim kaçırmayayım :)

      Sil
  11. Aynı dertten muzdaripmişiz de tüm blog alemi, haberimiz yokmuş. Mart sonunda toprakla uğraşsın, oğlumun sınav stresi azalsın diye çiçekçilere gittik, dünyanın lalesini, menekşesini, Koçtaş'a gittik, dünyanın saksısını ve çiçek tohumunu aldık. Bir heves ektik, diktik. Ardından bir yağmur, bir fırtına, bir soğuk çıktı bahçedekiler öldü, soldu gitti. Kış bahçesindekiler de böceklendi boyunlarını eğmeye başladılar. Ama nasıl böceklenme? Ben böyle bir şey görmedim. Halamın kızı arap sabunlu su sıkmamı önerdi. Bir de sigara külü iyi geliyormuş. Nasıl olsa battı balık yan gider, deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vah vaaah sizin durum fena imiş Nurten Hanım.. Koca bahçeye verilen emeğe mi yanmalı, heveslerin heba olmasına mı? Umarım düzelirler.

      Sil
  12. İlahi Nihal hanım, bece de seni sevmeyen ölsün. Dert etmeyin o kadar .Bende çok severim balkonda rengarenk çiçekleri ama uğraşamıyorum daha çok eşim meraklı uğraşmaya.O bişeyler yapıyor ama bizdede var bi sorun herhalde öööyle fotoğraftaki gibi cıvıl cıvıl balkonumuz olamadı bi türlü. Alçaklarrr! Çok güldüm valla çok yaşayın emi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık pes etmeye yakınım galiba Sabiha Hanım'cığım. Artık yapma çiçeklere daha sıcak bakmaya başladım. Pencerelerin içine köyduklarım gözümü pek tırmalamaz oldu. Belki bu yıl son bir deneme daha yaparım :)

      Sil
  13. merhaba Nihal hanım, sayfanızı ve fimo ile yaptıklarınızı takip ediyorum, çok güzel şeyler yapıyorsunuz, ellerinize sağlık. çiçeklerinize gelince rahmetli babamdan öğrendiklerime göre çok sık sulamaktan yada düzensiz sulamaktan olabilir böceklenme, çiçeklerinizi sulamadan önce parmağınızı toprağa 2-3 cm kadar sokarak nemini kontrol edip sulamalısınız. bir de sulama zamanı önemli güneş battıktan sonra ya da sabah erken sulamalısınız, en iyisi güneş battıktan sonra sulamanız. su verirken de sadece dibine su dökünüz yapraklara veya çiçeklere su gelmesin. gene de böceklenme olursa 1litre suya bir kaç sigara izmariti atıp bekletin, suyun rengi kahverengine döndüğünde süzün ve bir sipreyle böcekli kısımla az az sıkın. solucan için ise ceviz yapraklarını kurutup ufalayın ve topraklarına katarsanız solucanlar ölür. size çalışmalarınızda başarılar, ilham amcanız ve çiçeklerinizle mutlu günler dilerim.

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Fatma Hanım, ne güzel bilgiler ve iltifatlar bunlar. Çok mutlu oldum. Sigara izmariti konusunda son derece zenginiz :) hemen yaparım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Beni de hiç sevmez çiçekler:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de onları sevmeyelim diyeceğim ya, pek güzeller.

      Sil
  16. Yalnız olmadığımızı görmek teselli etse de ben de üzülüyorum bu işe,aynı nedenden:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nalan'cığım, yni bir kriz gelene kadar pes ettim ben :)

      Sil

Hoşgeldiniz. Bir merhaba demeden gitmezsiniz değil mi?