AZ LAF, ÇOK İŞ

Polimer kil ağırlıklı, pek çok şeyin resimlenmiş yapım aşamalarını bulabileceğiniz bir blog olmasına çalışıyorum.
Internet kullanmasını bilene, açık bir okul. Pek çok hobim var ve ben bu konuda oradan çok yararlanıyorum.
Bu blog aslında biraz da borç ödemek için. Ben epey yol aldım, şimdi yeni başlayanlara da ben faydalı olayım istedim. Deneyimli arkadaşlar da blogumu severlerse, onlarla da fikir alış-verişinde bulunmak, kadayıfın kaymağı olacak :)

7 Ağustos 2011 Pazar

XL SERİSİNDEN İKİNCİ NİLÜFER KOLYE

Bir sürü yarım bıraktığım işim var. Pişirip, vernikliyor, bırakıyorum kenara. Takı kursuna filan gitmediğim için, klipsleri, kapamaları monte etmenin pratik yönlerini bilmiyorum. Bu yüzden olacak, hiç sevmiyorum işin bu yönünü. Şimdi de bunun için interneti karıştırmak lazım. Off, onları araştırıp öğrenene kadar ben 10 iş daha yaparım. Şimdilik yapabildiğim yere kadar hepsini bitirip, hızlı bir öğrenme sürecinden sonra da, son işlemleri yaparım.
E ben sabırsız biriyim. Bu halleriyle bloga atayım da rahatlayayım dedim.
Bu kolyenin nilüferleri, blogumu takip edenlere yabancı gelmeyecek. Burada sevgili arkadaşım Nilüfer'e yaptığım modeli, burada da onun yapım aşamalarını yayınlamıştım.
Artan desen blokundan da bu model çıktı.
Malzeme çeşidi yönünden pek zengin :) Polimer kil, resin, tel, kum boncuk, kristal boncuk, deri, metal.





35 yorum:

  1. Herzamanki gibi yine güzel:) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Nasıl zarif, nasıl güzel, dokunmaya kıyamaz insan...

    YanıtlaSil
  3. Nalan Hanım, Sibel Hanım, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Her zamanki gibi çok güzel ve çok naif olmuş Nihalciğim.Onca güzelliği yapıp da arka kapamasını gözünde büyütmen güldürdü beni,yaparsın onu da yaparsın:))

    YanıtlaSil
  5. En kolay yerleri sana zor mu geldi? Gelmesiin. Herkesin yaptığı şeyler onlar. Zor olan senin yaptıklarını yapabilmek:)) Çiçekler süper, sapı biraz kalın bulduğumu söylersem küsmezsin değil mi?

    YanıtlaSil
  6. Fiamma'cığım, Nedret'ciğim, teşekkürler. Gülmeyin, ne yapayım, bilmeyince sevmiyorum. Angarya geliyor.

    Nedret'ciğim, hiç küser miyim. Eleştiri kadar iyi bir şey yok.
    Sap kalınlığı teknik nedenle oldu. İçinde kalın, sağlam bakır bir tel var, üzerine de fimoyu sarıp, bir de resin dökünce, oduna el sallamaya başladı :) Çok haklısın.
    Çok sert ve sağlam, ancak ince olan metal tel var mıdır? Bilenler yardımcı olursa çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  7. Neden tel koyuyorsun içine? Sağlam olsun diye mi? Benim incecikler bile hiç kırılmıyor. Plastikleşiyor neticede pişince. ''Atem tutem men seni' hesabı:)))

    YanıtlaSil
  8. Küçük parçalarda deneyebilirim, ama bunun gibiler için korkarım. O kadar emekten sonra kırılırsa pek üzülürüm doğrusu. Yani aterim de tutemezsem ne olur bilemeycem :)

    YanıtlaSil
  9. Benim bu incelikte çalıştıklarım kırıldı çoğunlukla. Daha doğrusu ben pişirdikten sonra kalite kontrol için baskı uygularken kırıldı. Ben de bunlar adam olmaz diyerek daha kalınlaştırdım hamurlarımı.

    YanıtlaSil
  10. I have featured your necklace on http://creativeandfaithful.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. nefis birşey olmuş, kordonlamak beni sinir ediyor, uygun renkler bulamadığım zaman, sanki kolyenin bütün büyüsü bozuluyor gibime geliyor. Bu çalışma gerçekten herzamnki gibi muhteşem olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Nihalciğim takıda kullanılan çok ince teller var, çiçek teli diye arayabilirsin, nasıl tel kullandın içine bilmiyorum ama 2-3 sıra bile yapabilirsin onlardan sağlam olsun diye.Bence de tel iyi fikir ayy fırından çıkıpta sadece o dal yüzünden caanım kolyenin heba olması fikir bile tüylerimi titretti:))
    Birde böyle riskli çalışmalarda o dalı fimodan yapmak yerine kordondan da yapabilirsin. Hatta telin üzerine kurdela sararakta yapabilirsin:))

    YanıtlaSil
  13. Ablacım çok zarif olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. acaba satılıkmı fiyatı ne kadar cok begendim?

    YanıtlaSil
  15. Wavvv.. Yine çok güzel. Hatta fazla güzel. :)

    YanıtlaSil
  16. Thank you so much ANNE.

    Thank you KAREN. How nice gesture.

    Teşekkürler SEVDA'cığım. Neyse ki, deri kordon komusunda sıkıntım yok, her gördüğüm yerde bulduğum tüm renklerden almadan edememenin faydasını şimdi gördüm. Koca bir kutu dolusu rengarenk deri kordon birikmiş :)

    Teşekkür ederim FİAMMA'cığım. Çiçek teli çok ince, ve yumuşak. Sert, ancak pense ile zorla şekillendirilebilen tel gerekiyor ki, kile kuvvet binmesin. Evlâdiyelik olsun :)

    HATİCE'ciğim çok teşekkür ederim.

    MÜGE Hanım'cığım, teşekkkürler. Satılık, ama henüz değil. Kutular, zincirler, açma kapama aparatları, bazılarının vernikleri vs. eksiklikleri tamamlarsam, ve de fiyatlandırabilirsem, hepsi birlikte satışa çıkacak.

    GÜLSÜM'cüğüm itici gücüm, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  17. çok şık ve zarif bütün işleriniz gibi..

    YanıtlaSil
  18. Teşekkür ederim, Gönül Hanım'cığım.

    YanıtlaSil
  19. Nihal hanım, çalışmalarınızın hepsi birbirinden güzelmiş, tebrik ediyorum sizi.

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Elişi Defteri sizi burada görmek ne güzel. Beğeniniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  21. Harika bir kolye olmuş, ellerinize sağlık. Detaylı anlatımıda inceledim. Oldukca emek isteyen bir iş.

    Resini sürerken yine fön tutmak gerekiyor mu acaba?

    YanıtlaSil
  22. Teşekkür ederim Hobivakti.
    Resini dökerken ben föne gerek duymadım. Ama hava kabarcıkları olunca üzerinden çakmağın alevini şöyle bir gezdirmeniz gerekecek. Yalnız is çıkarmayan bir çakmak olmasına dikkat etmek gerekiyor. Bir de bazen kuruma aşamasında başına bir kaza gelip yüzey bozulursa yine çakmak alevi sorunu çözüyor.
    Bu konuda size kucuksheyler blogunu da tavsiye ederim. tesin konusunda yeni başlayanlar için çok güzel açıklamaları var. Ben çok yararlandım.

    YanıtlaSil
  23. Tekrar tekrar teşekkürler. :)

    Bu yazılanlarıda o konunun altına ekleyim belki başkalarınında işine yarar. :)

    YanıtlaSil
  24. Tam tarif ettiğiniz gibi çok sert ve pense ile zor bükülen tel sanırım çelik tel. Eminönü Tom-Flaş mağazasından almıştım. Neye kullanacağımı bilemediğim bir tel. Bulamazsanız, size yollarım bendekini.
    Bir de küçük bir eleştiri kabul ederseniz, kum boncuklar çok iyi olmamış sanki... ben yukarıda kullandığınız metal şapkalar renginde ince zincirler hayal ettim.
    Sevgiler,
    Ayşen

    YanıtlaSil
  25. Ayşen Hanım çok çok teşekkürler.
    Yakında Eminönü'ne gideceğim. Tam zamanında haber verdiniz.
    Eleştirinizde haklısınız. Benim de baktıkça gözüme batmaya başladı. Basit kaldı. Zincir fikri aklıma gelmemişti, deneyeceğim. Acaba uygun renklerde, yarı değerli taşlar ya da minik pembe kültür incileri mi koysam diye de düşünüyorum. Ne dersiniz?

    YanıtlaSil
  26. wonderful I love it!
    Greetings Baukje

    YanıtlaSil
  27. Sevgili Nihal Hanım,
    Bence, çiçeklerinizi ön planda tutacak şekilde doğal taşlar olmalı ve bağlantı noktasındaki halkaları saklamalısınız.
    Sordunuz diye söyledim yoksa her zaman çok zevkli ve uyumlu eserler yaratıyorsunuz.
    Sevgiyle,
    Ayşen

    YanıtlaSil
  28. Ayşen Hanım çok teşekkürler. Aynı fikirdeyim, hatta bu nedenle malzeme de aldım. Bu doğal taş konusu pek ilgilendiğim için midir nedir, adlarını sorduğum halde aklımda kalmadı. Biri yuarlak boncuk formu verilmiş açık pembe. Aynen çiçeklerdeki renk. Diğeri de gayri muntazam şekilleri olan yeşil taşlar. O da aynen yaprakların renginde.Tesadüfen pazarda gördüm. Atladım. Elim değdiği bir ara yapıp resmini yayınlayacağım.
    Ve, ahh evet, o halkalar. Ne yalan söyleyeyim, siz ikaz edene kadar gözüme batmamıştı. Şimdi batmak ne kelime, tırmalıyor. Ona da bir çare düşüneceğim. Çoook teşekkürler.

    YanıtlaSil
  29. Uuuuf bu ne yaaa,fevkaladenin fevkinde.
    Seni izlemeye alırken blogunun adıyla almışım .Yabancı blog diye uğramamışım epeydir aklıma ...
    oruç fena vuruyor,bir ay da yan tesiri sürer bende.
    hemen ad değiştireyim unutmadan.
    Ellerine sağlık bu da çok hoş bir çalışma olmuş.

    YanıtlaSil
  30. Teşekkürler Nalan'cığım.
    Şu boncuk değiştirme ve halka gizleme konusunu halledersem daha güzel olacak sanırım.

    YanıtlaSil
  31. nihal abla harika bir tasarım bayıldım

    YanıtlaSil
  32. Teşekkürler Mavii'ciğim, eleştiriler ışığında yapacağım düzeltmeleri, bir türlü elim değip de yapamadım.

    YanıtlaSil
  33. elmalı kurabiye30 Ekim 2011 13:19

    blogunuzu zevkle ,sindire sindire gezmeye çalışıyorum.yaptıklarınıza bayıldım,çok marifetlisiniz.kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  34. Mу brother suggestеd I mіght lіκe thіs ωeb ѕite.
    He was totally right. This ρоst actually made mу day.
    Yοu cann't imagine just how much time I had spent for this information! Thanks!

    my blog; http://chill6poland.wordpress.com
    Also visit my weblog ; university of steubenville in gaming

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz. Bir merhaba demeden gitmezsiniz değil mi?