AZ LAF, ÇOK İŞ

Polimer kil ağırlıklı, pek çok şeyin resimlenmiş yapım aşamalarını bulabileceğiniz bir blog olmasına çalışıyorum.
Internet kullanmasını bilene, açık bir okul. Pek çok hobim var ve ben bu konuda oradan çok yararlanıyorum.
Bu blog aslında biraz da borç ödemek için. Ben epey yol aldım, şimdi yeni başlayanlara da ben faydalı olayım istedim. Deneyimli arkadaşlar da blogumu severlerse, onlarla da fikir alış-verişinde bulunmak, kadayıfın kaymağı olacak :)

8 Ocak 2012 Pazar

CADENCE PORSELEN VERNİK


Vernik arayışıma artık son veriyorum. Çünkü bıktım. Vernik yerine resin kullanıyorum hep. hazırlama ve uygulama safhasını hiç sevmiyorum ama, sonucundan çok memnunum. Dokunduğum zaman verdiği histen hoşlanıyorum, cam gibi. Çoğu zaman kili çok ince kullanmam gereken tasarımlar yapıyorum. Tabii bu da kırılma riskini artırıyor. Resinle kaplayınca sapasağlam oluyor. Çiçek yapraklarını resinle kaplamasam, dokunmaya gelmez. Kaplayınca sorun kökünden çözülüyor. Mesela dün, bir popo darbesiyle, bütün yaptıklarımın asılı olduğu köpük panoyu, gecenin 3ünde deviriverdim. Herşey yerlere döküldü. Ama hepsi de sapasağlam.
Neyse... Epey oluyor, Cadence'nin Porselen verniğini almıştım. Su bazlı olduğundan dikkatimi çekmişti. Hazırlanışı resin ya da Sır Vernik gibi. Farkı, vernik süt gibi beyaz. Kuruyunca şeffaflaşıyor. Fırçayla sürülüyor, su bazlı olduğundan fırça da telef olmuyor, yıkanıyor. Bu onların söylediği tabii.
Resinden alışkınım zaten, oranını titizlikle tutturup, rahatça hazırladım. 10 dakika karıştırdım, 5 dakika dinlendirdim. Fırçayla sürdüm. Nasıl olsa yıkanabiliyor diye en güzel fırçamı kullandım sonuç güzel olsun diye, ama fırça izlerini engelleyemedim bir türlü. Bir süre sonra şeffaflaşmaya başladı. Bıraktım yattım. Ertesi gün baktım kurumamış. Eh bekleriz dedim, neyse ki başka işlerim vardı, yoksa dayanamaz, ikide bir dokunurdum. O gün akşam oldu, hâlâ ilk günkü gibi. Bir gün daha geçti. Yine aynı. Üreticiye telefon ettim. Yanlış yapmışsınızdır, az karıştırmışsınızdır. Tam karışmazsa kurumaz dediler. Fırça izi için sentetik fırça kullanın buyurdular. Aa bu arada fırçam ılık sabunlu sularla yıkandı da yıkandı, ama oldu mu yapış yapış. Aradan bir hafta geçti, ı ıh. Kurumuyor, donmuyor. Bıçakla sıyırdım. Bir daha denedim. Bu sefer 15 dakika durmadan karıştırdım. Yine fırçayla, bu sefer daha yumuşak bir fırça kullandım. Yine fırça izi. O fırça da vıcık yapış bir halde kaldı. Üç günün sonunda kurudu. Ama kalın sürdüğümde de, ince sürdüğümde de fırça izleri çok fena. Üstelik de istediğim dokunma hissini vermedi.  Sonuç; ya ben bir yanlış yapıyorum, ya da bu vernikte iş yok. Asıl sonuç: Resinden şaşmaaaaa.
Deneyen varsa tecrübesini öğrenmek için can atıyorum.

10 yorum:

  1. Bence de resinden şaşma, ama omuda güneşte bırakma sararıyor:(

    YanıtlaSil
  2. Haklısın, artık arayışa son verdim, sadece resin kullanıyorum. Sararma konusunda da şöyle bir fikre sahip oldum, sertleştiricide az da olsa sararma başlamış olan ürün kullanılırsa, uygulamadan sonra zaman içinde sararma artıyor. Ama su gibi, hiç sararmamış sertleştirici kullanılırsa sararma olmuyor. Alırken dikkat etmeli.

    YanıtlaSil
  3. Ablacığım reisni buralarda bilen yok, siz nerden alıyorsunuz diye sorsam?

    YanıtlaSil
  4. Sevda'cığım, tahtakalehobi.com dan alabilirsin, telefonla ya da sitelerinden sipariş verebilirsin. Güvenilir ve iyi çalışan bir yer.

    YanıtlaSil
  5. aynı şey benim başımada geldi fırçam berbat oldu vernik iyi değil bence

    YanıtlaSil
  6. Bir defa resin kullandım ama önümüzdeki hafta bayağı işim olacak 10 dakika karıştırmama rağmen baloncuklar gitmedi bir söyleyin bakimm ustalarım kabarcıklariçin bir yönteminiz varmı .

    YanıtlaSil
  7. Aynı fikirdeyiz Sevgi Hanım.

    Mevdoş'cuğum, markaya göre değişiklik gösteriyor mu bilmiyorum. Ben Cadence kullanıyorum. Karıştırırken resimdeki gibi bir tahta ya da plastik kaşık kullanıyorum. Ve yavaş hareketlerle köpürtmeden, yanları ve tabanı da sıyırarak karıştırıyorum. Resini döktükten sonra da baloncuk oluşuyor onları da çakmak alevi ile patlatıyorum. Derinde kalanları önce kürdanla patlatmayı deniyorum. olmazsa yukarı doğru çekip, çakmak alevini üzerinden geçiriyorum. Pıtır pıtır patlıyorlar. Yalnız dikkat is bıraknayan bir çakmak kullan. En iyisi şu rüzgarda da yanan, alevi basınçla çıkan çakmaklar.

    YanıtlaSil
  8. Çömlek benzeri ürünlerin iç kısmını ne ile sırlayabilirim? sağlığa zararı olmayan bir ürün olmalı çünkü içerisinde yiyecek madde olacak. Bu konuda yardımcı olablir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda bilgim yok Mehmet bey.
      Profesyonel epoksi üreten bir firmanın bu tarz olduğunu söylediği bir ürünleri vardı galiba.

      Sil
    2. Firmanın adresi bu, bir bakın isterseniz.
      http://www.seffafepoksi.com/tr

      Sil

Hoşgeldiniz. Bir merhaba demeden gitmezsiniz değil mi?