AZ LAF, ÇOK İŞ

Polimer kil ağırlıklı, pek çok şeyin resimlenmiş yapım aşamalarını bulabileceğiniz bir blog olmasına çalışıyorum.
Internet kullanmasını bilene, açık bir okul. Pek çok hobim var ve ben bu konuda oradan çok yararlanıyorum.
Bu blog aslında biraz da borç ödemek için. Ben epey yol aldım, şimdi yeni başlayanlara da ben faydalı olayım istedim. Deneyimli arkadaşlar da blogumu severlerse, onlarla da fikir alış-verişinde bulunmak, kadayıfın kaymağı olacak :)

18 Ocak 2012 Çarşamba

GELİN BİRLİKTE LALE KOLYE YAPALIM.

Osmanlı Seri için farklı bir çizim yaptım. Eminönü'de gezerken metal bir kolye görmüştüm. Çizime ondan esinlenerek başladım, sonunda çok farklı bir form oldu. Zaten yapım aşamaları sırasında da bir çok şey değişiyor. Bu halini beğendim. 
Yapım aşamalarını da resimledim. Beğenip de yapan olursa ne kadar sevinirim.


 Önce çizimi yaptım. Ortadaki yuvarlağın ve üstteki damlanın, telle çevrili olmasını planladım. O ölçülerde tel kıvırdım.
 Gerekli malzemeyi de vermek lazım değil mi?
Çizim, şekillendirilen teller, bir kaç renk polimer kil, kesiciler, yapıştırıcı, akrilik merdane, üzerinde çalışıldıktan sonra birlikte fırına girecek cam.
Resim çekerken varağı unutmuşum. Onu var sayın. Bir de, çizerken planlamadığım, son aşamada aklıma gelen dekor için, bir kaç tane gümüş renkli, minik halka gerekecek.
Ve tabii makarna makinesi.
 Taban için, iki tabaka açmak gerekiyor. Birisi 7 (En kalın), diğeri 3 ayarında. İmzalayacaksanız tam zamanı. Kalın olanın arka tarafına imzanızı yazın, ve o yüzü cama gelecek şekilde, arada hava kabarcığı kalmamasına dikkat ederek yerleştirin. O parça, artık pişene kadar yerinden oynamayacak.
 Çizimi bu tabakanın üzerine yerleştirip, kordon ya da zincirin geçeceği yeri işaretleyin
 Bir kürdanı, işaretlediğiniz yere biraz bastırarak yuva açın. Bu kalınlıktaki kilde, kürdan yarıdan biraz fazlasına kadar gömülebilir. Hazırladığımız daha ince olan tabakayı da, hava kabarcığı kalmadan, üzerine yerleştirin, yapışmaları için hafifçe merdane ile geçin. 
 Çizimi, kürdan ve kağıttaki işaretleri denk getirerek kilin üzerine yerleştirin. Dış sınırları, yazmayan ince uçlu bir kalemle, kil üzerinde belirleyin. 
 O işlemin sonucu, böyle bir şey. Şimdilik bir kenarda beklesin.
 Skinner blend bir tabaka hazırlayın. 7 ayarında açtığınız tabakayı ikiye katlayın. Çünki daha kalın olmasını istiyoruz. Bu tabaka, bu sırada çizimden daha küçük olmalı. 
 Bu renkli tabakayı varak üzerine yerleştirip, yapışmasını sağlayın.
 Renkler merdaneye dik gelecek şekilde, makarna makinesinin 7 ayarında inceltin. Bu işlemle varakı çatlatacağız.
 İlk işlemde sonuç bu.
 Her işlemde bir numara incelterek, bir kaç kez makineden geçirin. Çatlakların durumunu beğenene kadar bu işlemi tekrarlayın. Alttaki renk geçişlerinin belirgin görülebilmesi için ben 3 ayarına kadar incelttim.
 Bu parçayı küçük bir kağıt üzerine alın. Kağıt üzerinde çalışmak, hem kesim işleminde kolaylık sağlayacak, hem de kesilmiş parçayı kaldırırken deformasyonu engelleyecek.
 Dış kenarları dikkatle kesin. İnce kıvrımlı yerleri şimdilik kesmeyin.
 Kağıdın hiç oynamamasına dikkat edin. İç çizgilerin üzerinden, yazmayan kalemle bastırarak geçin.
 Kesilen parçaları kaldırınca, böyle bir şekil olacak.
 Kenarda beklemekte olan tabanın üzerine yerleştirip, tabanı da üst parçanın sınırlarından kesin. İnce kıvrımlı bölümleri birlikte kesmek, deformasyonu önlemek ve daha muntazam olmasını sağlamak için.
 Daha önce hazırladığımız tel çerçeveleri, 7 ayarında açtığımız farklı renkteki kile bastırarak gömün. Burada, parmak izi ve yüzey düzgünlüğünü bozmamak için, kile dokunmadan, sadece tele bastırmak gerekli. Telin dışında kalan kısmı, dikkatle keserek çıkarın.
 Parçaların geleceği yere, biraz yapıştırıcı damlatın. Parçaları yerleştirin. Üstteki damla şeklindeki parçayı yapıştırdıktan sonra, tabana ait fazlalıkları kesin.
 Bu aşamada, kürdanı ileri geri oynatarak, piştikten sonra kolayca çıkmasını sağlayın.
 İşe başlarken, bu aşamanın son olmasını planlamıştım. Ama bir şeyler eksik. Hem de yuvarlak teldeki aralığın kapanması gerekiyor.
Minik halkaların içine varaklı kil doldurdum ve yapıştırdım.


Artık fırına gitme zamanı geldi. Piştikten sonra kenarlar zımpara ile düzeltilerek çapaklar ve ufak tefek eğrilikler giderilecek.
Sonra... Nasıl bitireceğimi şimdilik bilmiyorum. Artan parçaları proje sonuçlanana kadar saklayacağım.
Bitirince yeni bir yayın konusu olsun değil mi?

18 yorum:

  1. vay vay vay, aklım yorukdu zabahın bu saatinde:( gece gelip okuyayım ben en iyisi:)

    YanıtlaSil
  2. BAYAĞI EMEK İSTEYEN AMA BENİM HİÇ ANLAMADIĞIM BİR KONU YAPABİLMEYİ ÇOK İSTERDİM :(BİTMİŞİNİ MERKLA BEKLİYORUM.

    YanıtlaSil
  3. Çoook teşekkür ederim Nihal. Bir çoğumuz polimer kil ile nasıl çalışacağımızı bilmiyoruz. Varak eklemek, ebruli renk geçişlerini yapmak filan.. Bir ara kurs alayım istemiştim ama buralarda kurs veren kimse yok. Hep internet üzerinden videolara baka baka öğrendim. Hala renk geçişlerini istediğim gibi yapamam mesela. Hele pürüzsüz yüzeyleri avucumu ıslatarak elde edeceğimi senden öğrendiğimde nasıl mutlu olmuştum.

    YanıtlaSil
  4. Nefis anlatmışsınız ama benim kalemim değil bu iş. Sanki sanskritçe, o kadar uzak malzemelerin isimleri, yaptığınız işlemler. Çok uzak bana çok ama siz harikalar yaratıyorsunuz tekrar tekrar tebrikler...

    YanıtlaSil
  5. yapılışını paylaşmana çok sevindim, yazın (nedense?) çalışıp, öğretmenime göstereyim, süpersin:)))

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir izahat Nihal'ciğim. Yaptıklarının düzgün ve pürüzsüzlüğünü görünce kendi yaptıklarımdan utanç duydum. Çok yamru yumru yapıyormuşum meğer. Ama bayağı taktik vermişsin. Bir daha yapacak olursam ayni hataları yapmam herhalde.
    Bunun bitmiş, süslenmiş halini tabii merakla bekliyoruz:))
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Offff, sen yaparken ben yoruldum :))
    En iyisi sen yap, ben hayranlıkla seyredeyim Nihalim, zaten beceremem bendeki sabırsızlıkla :))

    Yorumda kelime doğrulama yoktu sende, nerden çıktı buuuu :(

    YanıtlaSil
  8. Yok yokk can aklım yorulmamış sadece öyle sanmışım ben. Hani deneyip yanıla bir şeyler yapıyorum ya ben bunu hiç denemeyip yanılmamayı öğrendim bu yazıdan özetle. Ama yine gidip gelip bakacağım.

    YanıtlaSil
  9. Mevdoş'cuğum, istesen yaparsın, zevklerin farklı yönlerdedir. Zaten hepimiz aynı şeyleri yapsaydık bu kadar zenginleşemezdik ki.

    Gülsüm'cüğüm, ne yazık ki bu konuda kurs ben de bulamadım. Yıllar önce bir kez tv.de bir hanım bir şeyler yapmıştı oradan böyle bir malzemenin varlığını öğrenmiştim. İyi ki internet var.

    Sevgili Cebimdeki Renkler, ilgi alanlarımız uğraşlarımız farklı olsa da sonuçta hepimiz güzelliği seviyoruz, birbirimizden besleniyoruz.

    Noblesse'ciğim, işine yararsa çok mutlu olurum. Ama o çok sıcak yaz günlerinde çok zorlandığımı hatırlarsın, yumuşayıp eriyordu. Bence yazı bekleme de, biz de bir an önce yaptıklarını zevkle seyredelim.

    Nedret'ciğim, taktikler faydalı olursa ne mutlu bana. Yaptıklarından utanma konusu şaka herhalde. Hepimiz senin yaptıklarına bayılıyoruz. Birkaç gün sonra bitiririm sanıyorum. Bir iki tane de farklı renklerde yapıyorum.

    Baukje, thank you. If we find a tutorial about your quilling art, we'll be very happy, in a free time, would you make us this favor?

    Banu'cuğum, sen nekahat dönemindesin de ondan yoruldun. İstesen alâsını yaparsın.

    Aman Fiamma'cığım, sadece biraz sabır ve dikkat gerekiyor. Öyle de güzel yaparsın ki. Ben biliyorum, bir kaç kez gelecek ve dayanamayıp yapacaksın. Ben de çok sevineceğim :)

    YanıtlaSil
  10. NAfile hiç heveslenme:)) Haa bir gün kalkar sana gelirim senle yaparız o zaman başka:))

    YanıtlaSil
  11. Buyur beklerim, ne zaman istersen.

    YanıtlaSil
  12. size yorum bırakamasam bile yaptıklarınızı ilgiyle takip ediyorum ve cok begeniyorum. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Anne Eli, geldiğinizi bilmek güzel. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. ne kadar emek istiyor!Nihal hanımcım tebrik ediyorum gayet açıklayıcı ve anlaşılır olarak anlatmışsınız.şimdi bir kere daha takdir ve tebrik ediyorum sizi.bravo...

    YanıtlaSil
  15. Teşekkürler Alanay'cığım. İşe yarar bir anlatım olduysa ne mutlu.

    YanıtlaSil
  16. elinize sağlık, harika görünüyor

    YanıtlaSil
  17. Teşekkür ederim sevgili Nes.

    YanıtlaSil
  18. Butun calismalariniza bayiliyorum. Yureginize , ellerinize saglik. Lale benim en sevdigim cicektir. Hepsinin canlandigi bu mevsimde nasil lale calismasi yapabilirim diye dusunurken , enfes lale kolyelerinize rastladim. Detayli aciklamalariniz icin ne kadar tesekkur etsem azdir. Kesinlikle deneyecegim. Sevgiyle kalin. Zehra (jewelrybuyz)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz. Bir merhaba demeden gitmezsiniz değil mi?