AZ LAF, ÇOK İŞ

Polimer kil ağırlıklı, pek çok şeyin resimlenmiş yapım aşamalarını bulabileceğiniz bir blog olmasına çalışıyorum.
Internet kullanmasını bilene, açık bir okul. Pek çok hobim var ve ben bu konuda oradan çok yararlanıyorum.
Bu blog aslında biraz da borç ödemek için. Ben epey yol aldım, şimdi yeni başlayanlara da ben faydalı olayım istedim. Deneyimli arkadaşlar da blogumu severlerse, onlarla da fikir alış-verişinde bulunmak, kadayıfın kaymağı olacak :)

3 Nisan 2011 Pazar

KIVRIM KIVRIM

ÖNEMLİ NOT: Jana Roberts Benzon isimli polimer kil sanatçısının hayranı olduğumu belirterek başlamalıyım. Bu gruptaki çalışmam kendisinin bazı eserlerinden esinlenilerek yapılmıştır. O'nun tekniği böyle midir bilmiyorum. Resimlerini incelediğimde bu şekilde olacağını tahmin ettim. Tavsiye ederim, sitesini mutlaka gezin.

 Makinenin 3 ayarında, yakın büyüklükte 3 yaprak açıyoruz. Makine yoksa 1mm kalınlık iyidir. Yaprakların rengi deseni zevkinize kalmış, ama iki tanesi açık, bir tanesi çok koyu renk olmalı.

Koyu renk ortada kalacak şekilde tüm yaprakları üst üste yerleştiriyoruz. Dikkat, aralarında hava kabarcığı kalmasın.

Desensiz yüzeyine varak yapıştırıyoruz. Bu aşamada yapıştırıcıya gerek yok. Varak kendiliğinden kilin üzerine tutunacaktır. Fırınladıktan sonra sürülecek vernik varakı sabitleyecek merak etmeyin


Önden arkadan durumu bu.
 
Şimdi en eğlenceli kısıma geldik. Varakı çatlatacağız. Biraz dikkat gerekiyor. Hafif ve sabit basınç uygulayarak merdane ile üzerinden geçiyoruz.

 İstediğimiz görüntü oluşana kadar devam.

Varak çatlatma işlemi esnasında elimizdeki üç katlı (varakı da sayarsak dört) yaprak iyice inceldi. 1,5 mm den kalın olmasın. Ne kadar inceyse o kadar güzel.

Yaprağın kenarlarını dikkatle kesip şekli oluşturduktan sonra, varaksız yüzü zevkimize göre dekore ediyoruz. Ben bu çalışmada tel de kullandım. İlk yapışınızda tel kullanmayın. Eliniz alışana kadar yumuşak malzemelerden yardım alın. Kıvırma aşamasında sıkıntı yaratabilir.


Şimdi kenarları kıvırıyoruz. Parmaklarımız, kürdanlar, kalemler bu aşamada bize yardımcı olabilir.

Ben bu objeyi kolye olarak değerlendireceğim. O nedenle asma halkasını takabilmek için kürdan yardımıyla delik açıyorum.
Şimdi fırınlanacak. Sonra verniklenecek. Bitmiş halini daha sonra yayınlayacağım. Şimdilik bitmiş bir başka örneği ile idare ediyoruz. :)
 
Bu çalışmamı daha önce 10marifet'te yayınlamıştım

Anlatımda eksik kalan bir yer bulduysanız lütfen yazın, tamamlarım.

17 yorum:

  1. bu çalışmayı 10marifette görmüştüm ve yapım aşamalarını bekliyordum.O kadar güzel ki bakmaya doyamıyor insan, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Pes vallahi ağzım açık baktım, hatta msn de online olan bir arkadaşıma da link gönderdim bi bak ne olursun diye... alkışlıyorum sizi .

    YanıtlaSil
  3. Yaşasın. Ne kadar mutluyum. Çocuk gibi :)

    YanıtlaSil
  4. Bayıldım, harikasınız!

    YanıtlaSil
  5. Yapım da anlatım da çok güzel sonuca ne desem az :))
    Eline diline sağlık

    YanıtlaSil
  6. Verdiğiniz sanatçının eserleri için söyleyecek söz bulamadım paylaşım için çok teşekkürler sizinkilerde harika elleriniz dert görmesin bakmaya doyamıyor insan
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Harika bir iş...çok beğendim...sabırlı itinalı bir iş ....ellerinize sağlık.
    <:))

    YanıtlaSil
  8. Nihal,

    As per your request, I've visited your blog...I am unable to translate much of the text, but can see from your pictures that you're doing a fine job imitating my work! Thank you for listing my name on your blog as the inspiration for your new works. I like to see all of the experimentation you do! All my best,
    jana roberts benzon www.janarobertsbenzon.com

    YanıtlaSil
  9. Thank you for visit mrs Benzon. Your comment honoured me.

    YanıtlaSil
  10. el sanatları hayranıyım eh bende kendi çapımda bişeyler yapıyorum...yanlız özellikli ve çok emek verilen şeyler dikkatimden kaçmıyor yaptıklarınıza bayıldım hepsine tek tek beğeni yorumlarımı yaptığımı kabul edin sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Sevde Hanım, çok naziksiniz, teşekkürler. Sizin eserlerinizi görmek isterim. Blog adresinizi bulamadım.

    YanıtlaSil
  12. Aylar önce bu çalışmanıza nasıl aşık olmuştum hatırlarsınız.. Ama İzmir'de bir türlü fimo bulamıyordum. Bugün aylak aylak gezerken resmen üstüne çıktım :)) Sculpey diye bir malzeme.Çok heyecanlandım.Bu projeniz aylardır kafamdaydı..Aşk işte :)) Umarım işimi görür. Varak ta bulup aldım..Yapmayı başarırsam adınızla ve bloğunuzla birlikte , bloğumda yayınlayabilir miyim Nihal hanımcım? Ama ' başarabilirsem' in üstüne çooook büyük bir vurgu koyduğumu tekrar hatırlatıyorum :)

    YanıtlaSil
  13. Serpil Hanım'cığım, çok naziksiniz,"yayınlayabilir miyim" ne demek. Yayınlarsanız beni de çok mutlu edersiniz. Kesinlikle yaparsınız. Çok zor birşey değil. Yalnız sculpey biraz yumuşaktır, havalar da sıcak, o ziraz zorlayabilir sizi. Baktınız çok yumuşadı, buzdolabına koyun sertleşince daha rahat edersiniz.
    Bu Fimo'suzluk beni de üzecek. Sağlam stok yapmıştım, hâlâ onları kullanıyorum, yavaş yavaş suyunu çekmeye başladı. Cernit'te pek yumuşak, ne yapacağım bilmiyorum.
    Kolay gelsin, merakla bekliyorum, yayınlayınca haber verirsiniz değil mi?

    YanıtlaSil
  14. beautiful thank you for sharing!

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağlık, çok güzel olmuş. Fırınlarken kıvrımların bozulmaması için nasıl tedbirler almak gerekiyor ? Cevabınıza şimdiden teşekkür ederim. Şahane çalışmalarınız için tebriklerimi sunuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Candan hanım,
      Güzel sözlerinize teşekkür ederim.
      Kıvrımlarla ilgili herhangi bir şey yapmıyorum. Şekillendirip fırınlıyorum. Ama bazı markaların (sculpey, cernit gibi) killeri çok yumuşak oluyor, onlarda fırınlanma esnasında deformasyon olabilir. Ben genellikle Fimo kullanıyorum.
      Seevgi ve selamlar.

      Sil

Hoşgeldiniz. Bir merhaba demeden gitmezsiniz değil mi?