AZ LAF, ÇOK İŞ

Polimer kil ağırlıklı, pek çok şeyin resimlenmiş yapım aşamalarını bulabileceğiniz bir blog olmasına çalışıyorum.
Internet kullanmasını bilene, açık bir okul. Pek çok hobim var ve ben bu konuda oradan çok yararlanıyorum.
Bu blog aslında biraz da borç ödemek için. Ben epey yol aldım, şimdi yeni başlayanlara da ben faydalı olayım istedim. Deneyimli arkadaşlar da blogumu severlerse, onlarla da fikir alış-verişinde bulunmak, kadayıfın kaymağı olacak :)

22 Nisan 2011 Cuma

ROYAL COAT HAKKINDA BİR TECRÜBE

Mod Podge'u vernik olarak da kullanıyorum, ama çok memnun değilim. Elime alınca nasıl desem.... hafif bir yapışıklık ya da tutukluk hissediyorum. Bu nedenle Cadance'ın sır verniğini kullandım, sonucu resine çok benziyor ama onun da kullanımı zor. Resin gibi ama fırçayla sürülebiliyor fakat pratik değil. O da resin gibi iki ayrı şişede, karıştırılıp kullanılıyor, fakat karıştırdıktan sonra 5 dakika içinde işi bitirmek lazım. Jelleşiveriyor.

Geçenlerde yine sevgili kucuksheyler'in blogunda Plaid'in Royal Coat'ını anlattığını gördüm. Resin gibi de kullanılıyormuş. Tek şişe, karıştırmak yok. Ah dedim tam bana göre. Hem vernik olarak kullanırım, hem de resin gibi dökerim.

Bir kağıdın üzerine yüksek kalacak şekilde damlattım.  Sonucun resmi yukarıda. Açıkta kuruyanların üzeri buruştu, toz olmasın diye üzerine kapak kapattığımda buruşma yok ama ortasında küçük bir çukurluk var.

O halde, bir kolye aparatı üzerinde küçük bir deneme yapayım dedim. resimleri aşağıda:

Aparatın içine Mod podge sürerek bir parça varak yapıştırdım. Kuruyunca varakın üzerine de biraz yapıştırıcı sürdüm, daha önce kuruttuğum küçük yeşilliği yerleştirdim. Yeşilliği öretecek kadar Royal Coat döktüm.

Üzerine kapak yerleştirdim. Bıraktım.

9.5 saat sonra, üzerine yükselti ile aynı hizaya gelecek şekilde  Royal Coat döktüm. Gidip yattım :)

Sabah kahvaltı, ufak tefek işler, ama aklım burada. Sertleşmiş, ama kenarlar daha yüksek. (Olsun, resinde de böyle oluyor, kenarlı birşeye döküldüğünde eğer yüksekliği kenarın üzerine çıkmazsa, iç bükey bir hal alıyor)

Birkaç tane mavi mine ve minik sarı çiçek kurutmuştum. Onları da yerleştirdim. Aklımsıra biraz derinlik kazandıracağım.

Üzerine artık son kat Royal Coat döktüm. Bu sefer kenardan dökülmeden ama alabileceği maksimum miktarda.


Ve sonuç resimleri. Ortası yine çukur :'(

Aldığım Dersler:
1. Birşeyi yanlış yapıyorum ortası çukurlaşıyor. Ama neyi yanlış yaptığımı bilmiyorum.
2. Resin için RESİN kullanmaya devam. En azından neyi yanlış yaptığımı öğrenene kadar.
3. Royal Coat'ı verniklemek için kullanacağım. Parlak, sağlam, saydam, kaygan bir yüzey oluşuyor.
4. Mine gibi ince yapraklı çiçekler kurutulup resin içine konduğunda şeffaflaşıp kayboluyor. Acaba çiçeği kurutmadan taze olarak kullansam ne olur? Bunu deneyeceğim.

9 yorum:

  1. nihal hanım, tek sorun ortasının çukurlaşması ise 2-3 seferde döküm yaptığınız takdirde kusursuz kolye uçlarına sahip olabilirsiniz :) tek seferde yüksek döküm yapınca kururken bazen ortası çökme yapabiliyor bu yüzden resin gibi tek seferde değil, 2-3 kat vernikler gibi ince ince dökün. 2-3 saatte bir her kat kurumuş olur. kolay gelsin, sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Taze çiçek üzerine ben resin denemiştim.Sıvı dökülünce çiçeğin rengi olduğu gibi değişip çok kötü olmuştu,tavsiye etmem.

    YanıtlaSil
  3. Kucuksheyler, hoşgeldiniz, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Çiğdem Hanım, birkaç yöntem aklıma geliyor, başarılı olan çıkarsa paylaşacağım.

    YanıtlaSil
  5. Deneme olmuyor, ben yonca yaprağı ile denedim. Reaksiyor oluyor, yaprağın rengi sararıyor,çürüyor. En iyisi kuru çiekle yapılanlar. olarda resinin üstünde yüzmeye çıkıyorlar. Resin koyulaşıncaya kadar ikide bir dibe batırmak gerekiyor.

    YanıtlaSil
  6. Royal Coat bildiğim kadarıyla dekupaj tutkalı, ben de kullanmıştım, bakalım neler çıkacak ortaya

    YanıtlaSil
  7. Hmm, ben de mod podge'u dekupaj tutkalı, royal coat'u da mozaik jeli diye biliyordum. Bunu bir araştırmak lazım. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Nedret'ciğim, nette araştırma yapıyorum, bir yerlerde (galiba e-how'da idi) birşeyler gördüm. Önce sprey resin sıkıp, kurutup, sonrada resin içine gömüyorlarmış. Ama sprey resin konusunda birşey bilmiyorum. Bakalım daha tatmin edici birşeyler bulursam paylaşacağım.

    YanıtlaSil
  9. kurumuş çiçekleri kolyede kullanmak güzel fikir... ben teknik kısmını bilemem ama görüntü bana göre çok şık...

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz. Bir merhaba demeden gitmezsiniz değil mi?