AZ LAF, ÇOK İŞ

Polimer kil ağırlıklı, pek çok şeyin resimlenmiş yapım aşamalarını bulabileceğiniz bir blog olmasına çalışıyorum.
Internet kullanmasını bilene, açık bir okul. Pek çok hobim var ve ben bu konuda oradan çok yararlanıyorum.
Bu blog aslında biraz da borç ödemek için. Ben epey yol aldım, şimdi yeni başlayanlara da ben faydalı olayım istedim. Deneyimli arkadaşlar da blogumu severlerse, onlarla da fikir alış-verişinde bulunmak, kadayıfın kaymağı olacak :)

17 Nisan 2011 Pazar

RESİNLİ KOLYE UÇLARI

Sevgili kucuksheyler resin konusunda çok aydınlatıcı, geniş açıklamalar yapmış. Resine başlamak isteyenler mutlaka sitesini ziyaret etmeli. Kendisine çok teşekkürler.
Öğrendiklerimi uyguladım. Baloncuklar için ucu oynayan bir mutfak çakmağı kesin çözüm.
Ayrıca yaptığım bir kaza sonucu bir bilgiye daha ulaştım; döktüğüm resin katı jel kıvamına
gelmişti, tozlanmasın diye üzerine koyduğum kapağı kaldırıp bakmak istedim, o sırada açık pencereden gelen rüzgar sayesinde masamın üzerindeki not kağıtlarından biri uçup güzelim resinimin üstüne kondu. Kağıdı kaldırdım ki.... üf bir kısmı kağıda yapışmış, o pürüzsüz güzel yüzey diken diken olmuş. O sırada geçirdiğim ani zekâ krizi sorunumu çözdü, mutfak çekmağının alevini, baloncuk patlatmak için yaptığım gibi üzerinde gezdirdim. Veee evet düzeldi, kazadan önceki hale geldi. Demek ki ne demekmiş? Hata yapmak iyidir :)


         













19 yorum:

  1. sadece bir kısımlarına mı döktünüz,yoksa tüm yüzeylerine mi,bayağı güzel durmuşta.

    YanıtlaSil
  2. Bazılarının tamamına döktüm, bazıları da "fimo üstü az resin" :)

    YanıtlaSil
  3. gözlerim faltaşı gibi açılmış durumda, inanılmazsınız, içlerinden birinin (tercih yapamıyacağım)yapımını paylaşırsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  4. Çok çok çok güzel olmuşlar... Sizin aklınız , hayal gücünüz nasıl çalışıyor yahu :)? Tebrikler tekrar, keyifle bakıyorum yaptıklarınıza..

    YanıtlaSil
  5. Ah Noblesse'ciğim, ne yazık ki hiç birinin yapım aşamasını resimlemedim. İyi anlatabilir miyim bilmiyorum. Ama deneyeceğim:
    Üstten 3. Damarlı yaprak.
    Biri desenli, diğeri düz iki plaka açtım. Her ikisini de eşit keserek aynı şekle sahip olmalarını sağladım. Düz renklinin uygun yerine asma halkasını yerleştirdim (Asma halkası; U şeklinde bir tel). Desenli yaprağı da diğerinin üzerine yerleştirip, formunu bozmamaya dikkat ederek üzerinden hafifçe merdane geçirip, birbirlerine yapışmalarını sağladım. Damarları hazırlayıp yerleştirdim. İnce uzun bir şerit hazırlayıp, bunu da yaprağın dış kenarlarına bastırarak yapıştırdım. Bu hem düzgün bir görünüm sağladı, hem de daha sonra dökeceğim resin için yüksek kenarlık oldu. Bu aşamada fırınlandı. Daha sonra uygun bulduğum yerlere yapıştırıcı sürerek, gördüğünüz kum gibi ince boncukların yapışmasını sağladım. Son olarak, yapraklar ve damarlar arasında kalan odacıklara resin döktüm. Bitti :)

    YanıtlaSil
  6. İlahi Serpil Hanım, güldürdünüz beni. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. harikasınız,elerinize yüreğinize sağlık..
    sevğiler...

    YanıtlaSil
  8. lütfen ya lütfen bunlarında resimlerini çekerek aşamalı anlatınız resin kısmını hallederiz de
    inanılmazsınız elleriniz gözleriniz aklınız hep varolsun sağolsun

    YanıtlaSil
  9. Müthiş düzgün çalışıyorsunuz. En ufacık bir yamukluk, fazlalık, asimetri yok. Hârikasınız. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Halime Hanım çok teşekkürler, Nrhnmrl Hanım sağolun ilk fırsatta hazırlamaya çalışacağım.

    YanıtlaSil
  11. Nedret Hanım bugün polimer killerime dokunmayacaktım ama, sizden bu övgüyü aldım ya, bu gazla gider 3 tane daha yaparım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. işçilik ve teknik açıdan bana göre kusursuzlar estetik olarak da çok şık görünüyorlar. ellerinize sağlık mükemmelsiniz.

    YanıtlaSil
  13. nihal hanım,şimdiye kadar nasıl rastlamamışım size??ben de takı yapıyorum diye geçiniyorum valla,bunları görünce her şey bi boş göründü gözüme.satışınız yok mu??

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Nihal Hanım,yaptıklarınızı büyük bir hayranlıkla takip ediyorum.Çok istememe rağmen zamansızlıktan bu çalışmaları uygulayamıyorum.Paylaşımlarınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. Teşekkür ederim Sibel Hanım.

    YanıtlaSil
  16. Resini denemiş becerememiş biri olarak işçiliğinizin harika olduğunu söylemem gerekir.Yalnız ucu oynayan çakmakla baloncuklar nasıl yok ediliyor orasını anlayamadım:)

    YanıtlaSil
  17. Sevgili İnanirsakolurbence, güzel söleriniz için teşekkürler. Baloncuk olduysa çakmak alevini yüzeyi yalatarak gezdirirseniz, baloncuklar pıt pıt patlayıp yok oluyor. Ucu oynar çakmak kullanım kolaylığı açısından iyi.

    YanıtlaSil
  18. Her işin inceliği ayrı işte:)Ben yine de resinden uzak durmaktan yanayım yapılanlara bakmakla yetineyim:)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz. Bir merhaba demeden gitmezsiniz değil mi?