AZ LAF, ÇOK İŞ

Polimer kil ağırlıklı, pek çok şeyin resimlenmiş yapım aşamalarını bulabileceğiniz bir blog olmasına çalışıyorum.
Internet kullanmasını bilene, açık bir okul. Pek çok hobim var ve ben bu konuda oradan çok yararlanıyorum.
Bu blog aslında biraz da borç ödemek için. Ben epey yol aldım, şimdi yeni başlayanlara da ben faydalı olayım istedim. Deneyimli arkadaşlar da blogumu severlerse, onlarla da fikir alış-verişinde bulunmak, kadayıfın kaymağı olacak :)

3 Nisan 2011 Pazar

MOKUME NENDO (MOKUME GANE) TEKNİĞİ İLE KOLYE YÜZÜK

Bilenler bilir, bilmeyenlere küçük bir bilgi; Mokume Gane, adından da tahmin edeceğiniz gibi bir Japon metal sanatı. İki kaynaktan iki farklı bilgiye ulaştım anlamıyla ilgili olarak. Birisi Mokume Gane "Altın Göz", diğeri "Öküz Gözü" demektir diyor. Gözde anlaşılıyor da ne gözü orası biraz karışık. Japonca bilen arkadaşlardan destek gelirse sevinirim.
Aaa şimdi aklıma geldi. Bunu Günseli Kato kesin bilir. Mutlaka nette sayfası vardır. Bulup ona soracağım.
Tekrar konuya dönüyorum. Mokume Gane sanatçıları çeşitli metal plakaları üstüste koyup, düzgün katmanları deforme ediyorlar, sonra traşlayarak farklı, harita gibi, su yansıması gibi çok değişik hoş desenler elde ediyorlar. Bizim polimer kilciler de bu tekniği kendi malzemeleriyle uygulamışlar ve ona da mokume gane demişler. Ama gerçek Mokume Gane sanatçıları bu duruma bozulmuşlar. Adamlar haklı. onlar bu işi sert metallerle yapıyor, biz yumuşacık hamurla. Sonunda polymer kilciler kendi jargonlarında bunu "Mokume Nendo" olaarak değiştirmişler.
Bu kadar ukalalıktan sonra bu tekniği kullanarak yaptığım XL serisinden kolye ve yüzüğümü beğeninize sunuyorum.

ÖNEMLİ NOT: KELİMENİN ANLAMINI BULDUM. İŞTE BURADA

Bir not daha. Şeffaf kil kullanırken dikkat. Şeffaf beyaz piştikten sonra rengini kaybedecek, renkli şeffaf killerin de renkleri koyulaşacaktır. Çalışmanızı yaparken göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim.
Bunu bir öncesi-sonrası resmiyle göstermek daha faydalı olacaktır.

YAPILIŞINI EKLEDİM. İŞTE BURADA

17 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Noblesse teşekkür ederim, aynı yorum yanlışlıkla iki kez gelmiş, ben de iki kez mutlu oldum ama görgüsüzlük yapmayım diye birini kaldırdım :)

    YanıtlaSil
  3. Hepsine baktım hepsi birbirinden güzel ama özellikle kıvrımlıya bayıldım.Ellerinize kollarınıza sağlık.

    YanıtlaSil
  4. gercektende rüya ğibi.
    ellerinize yüreğinize sağlık.süpersiniz...
    sevğiler...

    YanıtlaSil
  5. Upuzun ıslık çalarak yazıya başlamak isterdim. Siz ıslık kısmını hayal edin. Muhteşem çalışmalar yapmışsınız. Anlatımlar da çok güzel ve detaylı. Ellerinize, gözlerinize, aklınıza sağlık. Polimer kile kesin dönüş yapasım geldi sayenizde.

    YanıtlaSil
  6. Sevtap Hanım, Halime Hanım, çok naziksiniz,teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Sesiber, sizi burada görmek ne mutluluk. Haberiniz yok ama siz ve Gamze Hanım benim ilk Fimo öğretmenlerimsiniz. Polimer kille ilgili herşeyi internette yaptığım araştırmalarda öğrendim. En çok da sizler yararlı oldunuz. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel bir haber bu. Fakat söylemeden edemeyeceğim; boynuz kulağı geçmiş (kendi adıma)
    Satış yapıyor musunuz Nihal Hanım?

    YanıtlaSil
  9. Çok naziksiniz. Satış konusuna henüz giremedim. Doğrusunu isterseniz nereden başlayacağımı da pek bilmiyorum. Blogunuzda internet üzerinden satış ile ilgili yazdıklarınızı inceledim. Bağlantı verdiğiniz, şimdi adını hatırlayamadığım arkadaşınızın yazılarını da okudum. Çok yararlı olacak bunlar bana.
    Ama sanırım daha çok eksiğim var. Herşeyden önce blogum çok kötü. Blogculuğa yeni başladım çok zor geldi.

    YanıtlaSil
  10. İngilizceniz yeterliyse Etsy'yi mutlaka düşünün. Yurtiçi de Emek Sensin'i tavsiye ederim. Şimdilik iyi gidiyor, daha da iyi olacağını düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
  11. Sağolun, ben de etsy'yi ciddi ciddi düşünüyorum. İlginiz meni mutlu etti.

    YanıtlaSil
  12. Ben de o şeffaf yapraklara bayıldım.
    Fimoya burnumu sokmamak için kendimle mücadele ediyorum:)

    harika olmuşlar.Marifetten de biliyorum ne güzel işler yaptığını.

    YanıtlaSil
  13. Nalan Hanım teşekkürler. Hiç denemediyseniz korkmayın başlayın, malzeme çok uslu. Ama artık Fimo marka gelmiyor. Sculpey var ama çok yumuşak, her işe uygun değil. Şimdi Fimo yerine Cernit geliyor. İnceledim o da biraz yumuşak galiba ama en sağlam marka olduğunu yazmışlar bir kaç sitede.
    Henüz denemedim.

    YanıtlaSil
  14. nutkum tutuldu diyebilirim laleler ise nefesimi kesti hepsi muhteşem bepsi birbirinden güzel bende birşeyler yapıyorum sanırdım ama çalışmalarınız karşısında saygıyla eğiliyorum...


    http://niltursamatamerkezi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  15. bayıldım,bende uğraşıyorum fimoyla.ama sizden ne çok öğreneceklerim var.valla aynı şehirde olsakta kurs alsam sizden biraz,ciddiyim ama.benim bloğuma da buyrun.www.fimovefimo.blogspot.com

    YanıtlaSil
  16. İsmi ne olursa olsun çok güzeller ben onu bilir onu söylerim, özellikle şeffaflaşınca kırılgan naif bir görüntü almış o yapraklar...

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz. Bir merhaba demeden gitmezsiniz değil mi?